Destination unknown

Bat-Yam.

Beste mensen,

Vandaag zijn we aangekomen in Bat-Yam. Hotel Mercure, een enorm hoog gebouw, is onze verblijfplaats hier, voor de volgende x dagen en nachten. Het is een mooi hotel, met een zwembad en een strand, dat natuurlijk grenst aan de Middellandse Zee. Dit is ook de plaats waar we afscheid hebben genomen van gids Joseph. Zijn werk, dat hij voortreffelijk gedaan heeft, is klaar.

Vanochtend was vrije tijd. Iedereen moest om 12:00 uur aanwezig zijn om z'n koffer naar beneden te brengen, maar voor die tijd kon je doen wat je wilde. Een aantal mensen is Jeruzalem nog maar weer eens ingelopen, of heeft over de stadsmuur om het oude gedeelte heen gelopen. Het plein bij de Klaagmuur was ditmaal erg rustig en twee soldaten hielden de wacht bij een herdenkingsvuur voor allen die gesneuveld zijn in de oorlogen in Israel.

Na een laatste keer met z'n allen pizza gegeten te hebben in een tentje aan de Via Dolorosa in Jeruzalem, vertrokken we om 14:00 uur met de bus naar Bat-Yam. De kamers in het hotel verschillen van kwaliteit. Zo is de kamer van reisleider Diete luxe, maar die van assistentreisleider Daniel zéér luxe. De groep is verspreid geraakt, er zitten mensen op de tweede etage, maar ook op de 23e. Op de zevende etage is het zwembad te vinden! Uiteraard had iedereen het liefste thuis willen zijn, maar onder de gegeven omstandigheden maken we er het beste van. We hebben gedineerd in een grill-restaurant dat bij het hotel hoort. Sommigen van ons flaneren op dit moment langs de boulevard, waar het erg druk is vanwege de Onafhankelijkheidsdag. In de Joodse cultuur begint de nieuwe dag op de avond van de vorige, als de zon onder is gegaan. De herdenkingsdag is nu dus voorbij, de Onafhankelijkheidsdag is begonnen! Anderen hebben in een plaatselijke winkel bier en wijn gekocht en zitten lekker op hun balkonnetje. Samen bij elkaar in een lounge zitten is er niet meer bij, want niemand van ons heeft een lounge kunnen ontdekken. Morgen zien we elkaar weer, bij de zee of bij het zwembad. Ook horen we dan hopelijk meer over de vliegtuigen. Grap van de dag: er is een mail uit Engeland naar IJsland onderschept. De tekst luidde als volgt:

We said: send cash, not ash!

Tsjah, zo blijft IJsland ons verassen............ ;)

Tot slot het moment van Diete:

In de bus maakte reisleider Diete een foto van de mensen. Ze kijkt naar het resultaat en zegt: 'Goh, het lijkt wel alsof Kees op deze foto een snor heeft, hij lijkt veel ouder!'. Ze kijkt op en ziet de verwonderde blik van Kees. Blijkt dat hij al elf (!) dagen rondloopt met een snor! Hieruit blijkt hoe goed zij haar reisgezelschap kent!

Tot zover, met vriendelijke groet!

klaas

verrek, hij heeft een snor :P:P
whaha mijn momentje van de dag.

Mirjam

En waarom heb ik er 10 dagen lang geen berichten op kunnen krijgen en nu wel????? Geen idee, het lukt me nu tenminste.

Lieven Mam, ik hoop dat Mariet nog een beetje goed op je past. Esther, andre en Brian eten nu elke avond op kolfschoten. Ze hebben honger zeggen ze (geen idee waarom, waar zijn Jan en Gera eigenlijk? heb jij ze nog gezien de laatste tijd?) Maar ik ben ook zielig, ik heb geen moeder of schoonouders meer...de enige die me nog een beetje steunt is papa. (het zijn altijd dezelfde waar ik steun van krijg...) Wordt wel gezellig daar, ga vooral geen ruzie maken om die laatste plekken in dat vliegtuig, pa en ma Geurts hebben voorrang zegt jaco, pa moet morgen varkens laden...)

Dikke kus Mirjam en Jaco.

Job

Lieve oma,

Ik mis je wel een beetje hoor. Heb al 2 tanden en kruip steeds sneller achteruit. mama heeft loge al ingeschakeld, dus als je niet op tijd thuisbent dan kan ik daar vrijdag heen. Geniet nog even van je extra vrije tijd en doe ook een dikke kus aan mijn a.s. schoonmama.

Dag lieve oma!!!

xxx Job

Fam. Offereins

Hallo allemaal,
We lezen iedere keer jullie belevenissen en genieten ervan. Wij hopen dat jullie de extra dagen ook met veel plezier door zullen brengen. Een extra groet aan Sake van ons.
Groeten aan iedereen van Alje, Sjoerdje, Wilco en Rolf

wil halsema

Vanavond zijn er drie vluchten weg gegaan en morgen wordt op beperkte schaal gevlogen. Ik hoop dat het voor jullie niet te lang duurt. Ik heb erg genoten van al de verslagen.Daniel geniet van je luxe kamer en nu maar hopen dat in zo'n groot hotel de liften het doen.
Maak er nog leuke dagen van.groetjes.Ps, stuur Dietein Nederland maar naar de oogarts.

Arie N.

Fijn, weer wat te lezen en een beetje meebeleven. Daniël zal wel met z 'n neus in de wind lopen; die wil dat gewone volkje natuurlijk niet meer kennen met z 'n suite. Vandaag zijn er weer voor het eerst volgepakte vliegtuigen van Schiphol opgestegen en morgen, als het goed is, meer. De kolom boven IJsland is van 6-8 km. naar 1 km. hoogte gedaald en de wind gaat nu richting Canada.
Veel plezier jullie met zon, zee en zwembad. Voor mijn geliefde: de afspraak is nu : vrijdag 17.00 uur. Zorg dat je erbij bent! Knuffel

Trudy Labuschagne

Geniet nog maar in en rond het hotel! Lekker met de zon en het zwembad! Een hele goede terugreis gewenst!
Liefs van Trudy