Destination unknown

Our flight has been cancelled.

Oftewel: onze vlucht is geannuleerd.
Vanochtend bracht gids Joseph dan eindelijk enige zekerheid, onze vlucht van maandagochtend 06:00 uur gaat niet door. Wanneer we wél vliegen is onbekend, het enige dat hij vertelde: waarschijnlijk pas donderdag. Vannacht is onze laatste nacht in Jeruzalem, morgenmiddag rijden we naar Bat-Yam. Joseph noemde dit de Riviera van Israel, hier gaan we er nog een paar leuke dagen van maken, ondanks de boze vulkaan.

Op www.drietour.nl wordt de stand van zaken bijgehouden. Ook zal ik zo snel mogelijk nadat wij nieuws hebben, dit nieuws online zetten.

Dan: vandaag. Vandaag was onze eigenlijke laatste echte dag. Op het programma stond Bethlehem, maar eerst hielden we 's ochtends een kerkdienst(je). Een paar uur voordat in de kerk in Bovensmilde de groepsfoto van ons voor de Gouden Rotskoepel vertoond zou worden, zaten wij op het dak van ons hotel, met diezelfde koepel op de achtergrond. De kerkdienst was een goed rustpunt, te midden van de stiekem toch wel een beetje onzekere tijd die we hier op dit moment hebben. Hierna zoals gezegd: Bethlehem, de plaats van de geboorte van Jezus. Hier gingen we (uiteraard) eerst koffie drinken, alvorens we naar de Geboortekerk liepen. Het is een speciale kerk, omdat Jezus geboren is/zou zijn op de plaats waar de kerk gebouwd is. Of dit daadwerkelijk precies de plek is, is natuurlijk niet te achterhalen. Na het kerkbezoek zijn we naar de herdersvelden of velden van Efrata gegaan. Een kort stiltemoment, een stukje uit de Bijbel, eventjes denken aan 'de toekomst'. Hierna zongen we, terwijl we heerlijk buiten zaten in ons t-shirtje en korte broek, het lied 'Het was nacht in Bethlehems dreven', een kerstlied. Uiteindelijk zijn we nog een ander kerkje ingegaan, waar de akoestiek goed was en Grietje ons opnieuw voorging in zang. Samen met een groep Amerikanen zongen we 'Abide with me' en 'Hallelujah' uit de Messiah.

Tot slot:
- Iets over twee gewaardeerde reisgenoten, Lambert en Hendrikje uit Bovensmilde, al jaren een zeer verliefd stel. Na een gezellige avond in de lobby - waar de drank rijkelijk vloeide - lag Lambert als eerste in het grote bed. Zou het komen dat de wijn helemaal opgekomen was dat hij, in Hendrikje's pyjama, waarop de woorden 'I LOVE YOU' prijken, op haar lag te wachten?
- Voordat we de Geboortekerk ingingen, moesten we eerst door een souvenirwinkel. Normaliter vindt Sake dit ab-so-luut niks. U voelt het al aankomen: hier kwam dit keer verandering in. Joseph vond, voor onze schaapjesherder, een prachtige handgemaakte herdersstok!
- Bij het koffiedrinken ontdekte Marian een weegschaal. Vrouwelijk als ze is, stapte ze hier uiteraard meteen op. Groot was haar schrik toen ze vier kilo aangekomen leek te zijn. Na enkele seconden realiseerde ze zich echter dat Jaap een lolletje had uitgehaald: hij stond achter haar en had z'n voet óók op de weegschaal!
- In een stilte die tijdens de dagelijkse groepsbijeenkomst viel omdat iemand een mooie ervaring had verteld, schalde opeens door de ruimte: 'Let me be your lover'. Dit bleek de ringtone van de mobiele telefoon van Willy. Eindelijk kon haar man haar bereiken! Blijde gezichten alom.
De groeten!

Joke Terlaak Poot

de boze Vulkaan, de 8e plaag? Of neemt IJsland stiekem een beetje wraak op ons allemaal, na de ICESAVE kwestie?

Ik hoop dat jullie donderdag kunnen vliegen, hier in Nederlands voert de KLM al weer vrachtvluchten uit. Het is heel merkwaardig om de hele dag, bij een strakblauwe lucht, geen enkele, maar dan ook geen enkele condensstreep te zien; voor het milieu is dit een goede zaak, maar zo zullen veel gestrande reizigers er niet over denken.

Jullie zijn in een goed gezelschap, ik wens jullie nog een paar bijzondere dagen toe en goede terugreis.

Joke

Eduard en Marjan

oke. dus waarschijnlijk donderdag weer terug naar Nederland.
Kees en Jaap dat wordt dus een zeer kort bezoekje aan Nederland. Gelukkig houden jullie wel van reizen....
Tot gauw.

Karin Kappen

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag, namens jullie allemaal, de groeten van julie gedaan aan de gemeente in Bovensmilde. Het was leuk om te zien dat de mensen in de kerk wezen naar de foto's als ze weer iemand herkenden.

Wij wensen jullie nog een paar fijne relaxdagen toe. geniet ervan.
Dit is iets wat je zomaar extra erbij krijgt.

Groet van Karin en Jakob.

Bianca Mulder

Wij hopen dat jullie nog een paar fijne dagen hebben.
Zou je aan Bertus Mulder willen vragen wat zijn telefoonprovider is, dan sturen we per sms de beltegoedcode door.

Groetjes,
Bianca, Dick, Niki & Django

Arie Nijmeijer

't Is niet anders. Maak van de nood een deugd en relax nog een paar dagen. Blijven de belevenissen wel komen? Dan zijn wij er een beetje bij. Het eerste KLM vrachtvliegtuig is een uur geleden opgestegen en er gingen direct een aantal achteraan. Wie weet, gaat het toch wat vlugger. Hou je taai. Arie
Ennuh....wie had dat van Lambert gedacht....die travestiet!

Daniel

Reactie voor Bianca Mulder:
Bertus heeft zijn beltegoed opgewaardeerd via internet. Hij heeft voorlopig weer voldoende :)

Esther

Heb ik zaterdag voor niets het hele huis schoongemaakt... Ik maak er wel foto's van. Twee keer schoonmaken wordt toch echt teveel. De bloemen zal ik laten staan, dan heb ik bewijs dat ze er waren.

Trouwens wel fijn dat jullie er eindelijk in geslaagd zijn om niet genoemd te worden in deze blog! Ga zo door!

Esther

P.s. Geniet van de extra dagen vakantie! De wereld blijft wel draaien.

Cobi

Hopelijk is het rustgevend om te weten dat je tot donderdag nog een heerlijke zon-vakantie mag hebben. Geniet er vooral heel erg van. En mam, het is echt waar, alles draait ook zonder jou door! Het was Jeanet vanmiddag ook al opgevallen. Helemaal geen witte strepen in de lucht. Het was dus een echt strak blauwe lucht. Wel fijn om vanmiddag even jullie stem gehoord te hebben. Maar wij hoorden jullie nog wel toen jij ons niet meer hoorde.
Voor alle Woudenbergers (en de paar afvalligen): Bertus staat dag en nacht klaar om jullie met de bus van Schiphol af te halen.

xxx-jes, Cobi

Trea

Pa en ma, nu is het de eerste keer dat ik iets lees over jullie, en dan nog wel met drank....
Zo hebben jullie het ons niet voor gedaan.
Geniet deze paar dagen nog en hopelijk gauw tot ziens..

groeten en xxx-jes Trea en de rest

lambertine

hoihoi!

nog een paar dagen extra!
geniet er maar van (:

opa, bedankt voor het smsje, ik antwoord daar maar niet op, kost mij en jou veel ste veel geld. ( alhoewel, dan kun jij natuurlijk wel even pronken met je iphone (A) )

het gaat hier allemaal super, lekker zonnetje.
we zijn al lekker bruin hiero (:

gister was de lucht echt blauwerdanblauw, mooi om te zien!

ik stuur nog een paar foto's via de mail, hoe het hier is.

dikke kus voor opa en oma .

enneh, maak het niet te bont he die laatste paar dagen ! ;)

groetjes!

wil halsema

Ja het is niet anders, maar nog een paar mooie dagen
in Bat-Yam is ook niet verkeerd. Alles heeft een bedoeling, ten goede of ten kwade. Klinkt eigenlijk
wel stichtelijk. Ik wil altijd plannen, maar ik ben daar mee al lekijk de mist mee in gegaan. Dus laat de dingen maar komen zoals het gaat. Maar ik hoop dat jullie toch weer gauw weg kunnen.Wat hebben jullie gisteren een mooie dag gehad. Dat mag je koesteren.
groetjes uit de Bremstraat 8.

Marjan Hof

Hoi Ma,
Dat wordt dus extra lang genieten!
Hier gaat alles goed. Gert staat de bonen te punten, kinders kijken t.v. en ik zit weer eens achter de laptop. Straks weer even je plantjes water geven, die van buiten heb ik per ongeluk dood laten gaan. Ze stonden er zo mooi bij zei je nog voordat je weg ging.... Gelukkig was er een oplettende buurman. Misschien dat ze door hem gered zijn! Nog veel plezier de komende dagen.
Liefs van ons en een dikke knuffel van Ruben en Tirza.

Jeroen

Dag iedereen,
Maak van de nood dan maar een deugd, en geniet maar van de dagen in Israel.
Het weer is hier ook stralend, gister een strakblauwe hemel.
Er wordt lekker gezongen zo te lezen. Hoor ginds in Betlehems velden.. Heerlijk klonk het lied der engelen, in het veld van Efrata... In Betlehems stal... krijgen nu vast een andere betekenis:D
Nu moeten we alleen nog langer op de foto's wachten.. maargoed jij ook...

groet
Jeroen

Mieke

mooie reis,jullie hebben veel gedaan.
Hopelijk kunnen jullie in een hotel terecht en wat genieten van de extra dagen.
veel plezier

Marianne Karssen

Hallo daar allemaal, ik wil jullie even groeten, jullie zijn het gesprek van de dag bij ons: "is dit nu leuk, deze extra dagen? of verlangen ze nu wel heel erg naar huis" Het is niet anders, onvergetelijk zal deze reis zeker voor jullie zijn. Liefs en groeten