Destination unknown

Israël.

Nog twee weken!

Nog twee weken, en dan vertrekken we naar Israël. We zullen daar tien dagen lang rondreizen door het hele land. Met de bus zullen we vele belangrijke plaatsen uit de Bijbel aandoen, waarbij onze eigen gids ons uiteraard een berg aan informatie zal geven.

Misschien komen er bij het lezen vragen in u/je naar boven; waarom naar Israël? Een eigen gids? En wie zijn 'we'?

Ik zal bij de laatste vraag beginnen, al zullen andere antwoorden hieruit voortvloeien. Mijn moeder Diete (tevens één van de twee dominees van Bovensmilde) en ik worden reisleiders. Diete had dit plan al langer, nu gaat het dus gerealiseerd worden. Met een groep van in totaal 35 personen zullen we, zoals gezegd, belangrijke plaatsen aandoen als Jeruzalem, Nazareth enBethlehem. Het geloof staat uiteraard centraal in deze reis, maar dit viel te verwachten met Israël als reisdoel.

Al geruime tijd zijn we bezig met de voorbereidingen. Er zijn nog minder dan 15 dagen te gaan. Ik zal tijdens de reis proberen elke avond een update te geven: waar zijn we die dag geweest, wat hebben we gedaan, wat hebben we gezien, et cetera.

Een kort overzicht:

• Dag 1: Vlucht naar Tel Aviv, door naar het hotel in Netanya.
  • Dag 2: Caesarea, Megiddo, de berg Karmel, tuinen van de Bahai tempel, en door naar Tiberias.
  • Dag 3: Yigal Allon, boottocht op het meer van Tiberias, Yardanit (doopplaats aan de Jordaan).
  • Dag 4: Berg der Zaligspreking, Tabcha, St. Petrus-kerkje, Kapernaum, Kana, Nazareth.
  • Dag 5: Sefad, wandeling bij Tel Dan/Banyas, Golanhoogte.
  • Dag 6: Beit Shean, Gan Hashelosha, Olijfberg, Jeruzalem.
  • Dag 7: Tempelberg en klaagmuur, Oude Stad (o.a. Cardo), Yad Vashem.
  • Dag 8: Dode zee, Masada, Ein Gedi/Qumran.
  • Dag 9: Olijfberg, Dominus Flevit, Gethsemané, Bethesda, St. Anna, Via Dolorosa, Heilige Grafkerk, Damascuspoort, Graftuin.
  • Dag 10: Geboortekerk in Bethlehem.
  • Dag 11: Terugvlucht naar Amsterdam.

Groeten,

Diete en Daniël

klaas

vet idee.
veel plezier

marga@bloupot.eu

heel veel plezier en succes met het leiden van de reis. Ik hoop dat het voor jullie beiden, maar ook voor de medereizigers een bijzondere ervaring mag worden!

groetjes, mazzel tov,

Marga Bloupot

Willeke

Hoi Daniel en Diete,

Super, zo'n reis! Ik hoop op een heel bijzondere ervaring! Alvast een heel goede reis en ik zie uit naar de berichtjes;)

Willeke

Evert

Hoi D, en D.,

Met deze aanhef kunnen jullie in ieder geval geen meningsverschil krijgen over wie nu het eerst genoemd wordt. Zeg hartstikke leuk dat we op de hoogte gehouden worden van jullie wederwaardigheden op de reis naar Israël. We reizen vast weer met jullie mee, misschien niet helemaal dagelijks. We willen jullie alvast langs deze weg een heel goede en gezellige reis toewensen, waarop jullie vast weer van alles beleven met de reisgenoten.
Evert en Sjoukje.

Joke Terlaak Poot

Lieve Diete en Daniël,

Goede reis gewenst, en veel mooie ervaringen, moeder en zoon, in het bijzondere land Israël.

kayleigh

hoi mam & hieke!

balen dat jullie niet naar huis kunnen, want ik vind het nou wel weer tijd. nouja hopen op beter nieuws en dat jullie misschien toch dinsdag naar huis kunnen ofzo!

nog wel even genieten van die laatste dagen.

liefs ons.

Joke van Sleen

Lief dat jullie aan mij gedacht hebben.
Goede reis "spoedig"terug.

Groetjes van allemaal Joke.