Destination unknown

Thuis.

Zoals velen van jullie ondertussen wel weten, ben ik weer terug in Nederland, thuis in Bovensmilde. Ik zal de laatste dagen in Argentinië nog even beschrijven.

Mijn laatste week in Córdoba gebruikte ik voornamelijk om afscheid te nemen van mijn vrienden. Zo ben ik samen met Kristien en Wouter nog naar het dorpje Villa General Belgranogeweest, en alleen met Wouter naar Alta Gracia. Ook ben ik nog wat op zoek gegaan naar souvenirs. Het allerlaatste weekend hoorde ik via via dat Fabian en Sebastian (de Duitsers uit Mendoza, waar Johan en ik een halve week gelogeerd hadden) weer terug waren in Córdoba. Ook hen heb ik dus opnieuw gezien.

Vorige week zondag, al weer meer dan een week geleden, nam ik voor de laatste keer de bus naar Buenos Aires. Van Willemijn had ik een adres gekregen, dus ik wist al naar welk hostel ik kon gaan. Daar aangekomen zag ik haar dus ook weer, super! Nog even twee hele gezellige dagen gehad, waarin we oa naar de dierentuin geweest zijn (net als in Mendoza waren hier ook ijsberen, en dat terwijl het in de zomer zo warm kan worden!). Ook heb ik Dirk weer gezien, zijn reis had hem net op dat moment naar BsAs gebracht, toevallig! Dinsdagavond was het dan zover: mijn vliegtuig vertrok. Vrij snel en zonder problemen kwam 'k aan boord, ik had zelfs het geluk van drie stoelen voor mij alleen.

Volgens internet zou het 14 graden worden in Washington (waar ik een tussenstop van 10,5 uur had), maar toen ik buiten stond, bleek dat het maar 4 graden was...Vrij koud dus, voor een shirt en een trui. Ik had besloten dat ik niet op het vliegveld wilde wachten, dus nam ik de bus naar de stad. Bij de halte kwam ik aan de praat met een man die werkte in Washington, maar opgegroeid was in Argentinië en Brazilië, die zoonis van een Franse vrouw en die gestudeerd heeft in Italië. Hij sprak vijf talen vloeiend! Hij heeft me alles verteld wat ik moest zien; het Witte Huis, het Capitool, de Obelisk, begraafplaatsen, de musea... Zo heb ik mijn tijd wel kunnen vullen in Washington! Er staan nu ook een paar foto's online.

Anderhalf uur voordat m'n vliegtuig ging, zat ik al weer braaf in de gate te wachten. Ik kwam aan de praat met twee Nederlanders die een kleine wintersportvakantie gehad hadden in Denver. Het was gezellig, dus toen bleek dat ik naast hen zat in het vliegtuig (hoe groot is die kans?) was dat een meevaller. Nog een meevaller: ik werd in de klasse economy plus gezet, wat inhoudt dat ik net iets meer beenruimte kreeg dan normaal.

Na acht uur vliegen landden we. Mijn eerste stappen in Nederland dit jaar! Het was koud en mistig, maar dat maakte me uiteraard niet zoveel uit. Ik ging met de trein richting Assen, waar m'n ouders me op kwamen halen. Eergisteren heb ik mijn welkomsfeestje gehad. Het was heel erg leuk om veel van m'n vrienden en familieweer te zien.

Dit is het laatste berichtje geweest, de reis is nu helemaal voorbij. Ik vind het leuk dat zoveel mensen mijn verhalen gevolgd hebben, dank jullie wel daarvoor!

Groeten, Daniel

Reacties

Reacties

Trudy

Dag Daniël,

Fijn dat je weer thuis bent, vol met mooie ervaringen! Ik heb met veel plezier je berichten gevolgd en wil je ook bedanken dat je het met zovelen wilde delen!
Groetjes van Trudy

Jan-Pieter en Annie

Fijn dat je weer in ons mooie Bovensmilde terug bent.
Deze ervaring die je hebt meegemaakt pakt niemand je weer af en wij hebben mee mogen genieten dank daarvoor.Wij hebben met plezier je gevolgd.
Onze ervaring in Wasington was net anders om.
Wij hadden ons gekleed op 15 graden want volgens de berichten was het zo koud en wij kwamen er en het was tegen de 30 graden en dat hebben wij geweten wij konden ook niet bij onze koffers maar wij hebben het overleefd.

Wij wensen je heel veel succes met alles.
Groetjes van ons.

wil halsema

Ja nu is de koek weer op.Maar wat heb je bijzondere tijd gehad.Ik zal de verslagen missen.Maar zeblijven op de computer staan.Ik vind het zo mooi dat je zo gauw contact heb met mensen.Als je open staat voor een ander dan wordt dat ook beloond.Komt er nog een
avond met je verhalen en foto's?We wachten het maar af.Wel fijn dat je met Pasen weer thuis was,want het was een bijzondere dienst.Ik wens je succes met verdere studie in Nederland.met een hartelijke groet Wil.

Janny Middelbeek

Ha Daniël,
Wat een geweldige reis en ontzettend leuk om je belevenissen te kunnen volgen! Heel bijzonder.
Succes met alles wat je nu weer gaat ondernemen, studie etc.
Groetjes,
Janny

Marjon

*Jeej* Daniel is weer thuis:D
wel jammer dat er nu geen nieuwe verhalen meer zullen volgen hierow:( Maar ik geloof wel, dat je een ontzettend mooie tijd en superervaring achter de rug hebt! (hoewel het even duurde voordat je eindelijk wist wat je ging doen/echt vertrokken was :P)

Hoopdat het vrijwilligerswerk wat je hier nog wou gaan doen ook een mooie verrijking zal zijn enneh.. natuurlijk het IKR deze zomer! =D
Ik zie je over *telt op haar vingers* 24 nachtjes (A)

Kus, Marjon

Joke

Lieve Daniël,

goed om te lezen dat je, na een mooi en prachtig avontuur in het Zilverland, weer veilig terug bent in Nederland. Ik heb genoten van je verhalen, van je foto's en je enthousiasme! Wat is de tijd omgevlogen 'sprak de oude taart'.... Ik had graag bij je
'back home' feestje willen zijn, maar zoals je weet, spelen er ook andere zaken.

Hoe dan ook, deze mooi ervaringen, neemt niemand jou weer af: ik verheug me erop om jou, je broertjes en je pa en ma natuurlijk!, weer te zien, in Groningen of in Bovensmilde,

Liefs, hartelijke groeten,

Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!