Destination unknown

Puerto Madryn, Tigre, en nu weer 'thuis'.

Het vorige verhaal werd geschreven in Bariloche. Nu, na een reis via Puerto Madryn, Buenos Aires en Tigre, zit ik weer in Córdoba. Martine is weer terug in Nederland. Een verslag van onze laatste week:

Iets meer dan een week geleden vertrokken we vanuit Bariloche naar Puerto Madryn. Het stadje zelf stelt weinig voor, maar er zijn mooie natuurparken 'in de buurt' (voor Argentijnse begrippen dan). We kwamen 's ochtends vroeg aan, nét te laat om de zonsopgang te bekijken op het strand. Het grootste deel van deze dag hebben we op het strand gelegen (het zeewater was helaas te koud om te zwemmen). De eerste volle dag dat we er waren, zijn we naar península (het Spaanse woord voor schiereiland) Valdes geweest. Op en rond deze plek (het schiereiland is zo groot als half Nederland) leven o.a. zeehonden, -leeuwen, -olifanten, pinguïns en in bepaalde maanden zelfs walvissen en orka's! We hebben vele soorten dieren gezien (de orka's en walvissen helaas niet), waaronder ook landdieren zoals gordeldieren en guanacos (zie foto's). De tweede dag zijn we naar Punta Tombo geweest, waar de grootste pinguïnkolonie van Zuid-Amerika is. Voordat we hier kwamen, hebben we eerst nog een boottocht op zee gemaakt, op zoek naar dolfijnen. De soort die we zochten vonden we niet, maar gelukkig voor ons zwom er wel een andere soort dolfijn rond. Hierna snel door naar de pinguïns. Het was alsof we in de dierentuin waren, maar dan zonder hekken en veel groter dan wat ik gewend ben van dierentuinen. Overal waar we keken, zagen we pinguïns. We konden ze haast aanraken, zo dichtbij waren we. Ook hiervoor verwijs ik jullie door naar de foto's.

Vanuit Puerto Madryn gingen we terug naar Buenos Aires, aangezien Martine's tijd in Argentinië bijna voorbij was. Omdat we de belangrijkste plaatsen van de stad al gezien hadden, besloten we door te gaan naar een klein stadje in de buurt: Tigre. Dit stadje ligt midden in een rivierendelta, waardoor het niet verwonderlijk is dat de belangrijkste sport hier roeien is. Toen we op een avond aan een van de vele kanaaltje zaten, was de roeitraining net begonnen: allemaal roeiers voeren voorbij. Verder hebben we een 'fruitmarkt' bezocht, waar we echter geen fruit vonden. We vonden eigenlijk wel al het andere: beleg, kleren, schoenen, cd's, handwerkspullen, meubels, noem maar op. Achteraf gezien was het geen wonder dat we hier de hele dag doorgebracht hebben.

Op Martine's laatste dag zijn we opnieuw naar de markt geweest. 's Middags hebben we de trein terug naar Buenos Aires genomen, zodat we goed op tijd zouden zijn. We hadden nog een paar uurtjes samen voordat de taxi ons naar het vliegveld zou brengen. Omdat we de stad nou wel gezien hadden, zijn we in een park gaan zitten. 's Avonds moest ze dan echt weg, en was ik weer alleen in Argentinië. Dit keer is het nog maar voor een paar weekjes, dus het was wel een ander gevoel toen ik haar weg zag lopen. Ik ben daarna meteen doorgegaan naar Córdoba, waar ik op dit moment ben. Over twee weken ben ik al onderweg naar huis! Wat gaat de tijd snel ineens.

Zoals gezegd, er staan foto's online van Bariloche en Puerto Madryn!

Groetjes, Daniel

Reacties

Reacties

wil halsema

Wat schiet de tijd op en wat hebben jullie samen veel gezien.Wat is de natuur toch mooi.Geweldig toch dat je deze maanden in Argentinië mocht en kon doorbrengen.Studie en ervaringen opdoen,wie wil dat niet.9April komt dicht bij.Ik wens je nog goede weken toe.

djura

hee Daniel!!

Tof al die dieren enzo!!
Ook lol, een fruitmarkt zonder fruit, haha!
(ik mag eigenlijk niet op de computer want ik heb herkansingen, maarja ik wilde het wel even lezen natuurlijk!)

Ik ben nu ook in Barneveld, dus vond ineens een kaartje van jou! :D Super leuk! Dankjewel =)
Had ik niet verwacht, en idd je hoefde er niet veel in te zetten omdat ik wel redelijk van alles weet over jou daar, en zoals nu lees ik ook weer een boel!
Nog een paar dagen en ik ga 3 weken weg!
Maar dan ben jij al bijna terug en smsen we wel enzo ;)
Als ik internet heb kunnen we ook beter contact houden, maar dat zien we nog wel.

Zo te lezen heb je het super gezellig gehad met Martine en dat moet ook ;)
Nog even en jullie zijn weer saampjes!
En je familie wil jou natuurlijk ook weer zien ;)
Ik natuurlijk ook! Maar bij ons duurt het nog wel paar weken..
Nu moet ik zo naar school, dus tijd om te stoppen.

iig geniet nog even van je dagen!!
En ik kan haast niet wachten om jou weer te zien!
Dan maak ik je in!! (ahum)

Nou nog stiekem even foto's kijken (a)
(nee ik zal niet zoveel reacties geven als anders !)

Groetjes X Djura

Jan _Piter en Annie

Weer een mooi verslag en foto's.
Ik zal het missen de berichtjes van jou want je schrijft zo beeldig dat je het voor je ziet en dan die mooie foto's.

Voor je het weet ben je weer in Bovensmilde.
Het is hier momenteel herfst we hebben een paar mooie dagen gehad maar Klaas heeft vanmorgen gezegd het werd beter en daar houden wij ons maar aan vast.

Nog een prettige tijd gewenst en tot weer zien in Bovensmilde

namens geert-frans.

Volgend jaar wil hij veel bekijken,en heeft nu een boel gezen door jou,jullie,doei.

Wil

Jo daar! Klinkt weer top, die verhalen van je. We gaan bijna naar huis!! Schiet op, he!
Ben nu in Bariloche, maar ik vind er eerlijk gezegd geen reet aan. Ik heb denk ik teveel natuur gezien afgelopen maand en ben wel toe aan een chaotische en drukke stad zoals Cordoba of BA (hoopte dat Bari zo was, maar nee).
Ik denk dat ik maandag in BA aankom, waar ik eerst wat friends ga ontmoeten (Manna Hongkong, maar ook 2 NLse vrienden). 8 april gaat m´n vliegtuig. Miss wat dagen ervoor meeten in BA?

xx Wil

Marianne karssen

Hoi Daniel
Inderdaad wat gaat de tijd snel! Hopen we je de 12e weer te zien, maar geniet nog maar even van die laatste weekjes, voor je het weet zit je weer in het Hollandse ritme en het Hollandse weer, koud, maar het lenteweer komt eraan.
Groeten Klaas en Marianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!