Destination unknown

Mendoza, Bariloche, en nu naar Puerto Madryn.

Even weer een snelle update.

Vanuit Córdoba zijn we zondagavond vertrokken naar de wijnstad Mendoza. Omdat ik er al twee keer eerder geweest ben, hebben we besloten om maar één nachtje te blijven. In Mendoza heb ik Martine de stad laten zien. Ook zijn we naar het park gegaan, wat ik nog niet gezien had, dus dat was voor ons allebei nieuw. De tweede dag zijn we naar de dierentuin geweest en hebben verder de dag in het park gelegen. 's Avonds vertrok onze bus naar het zuiden, richting Bariloche. Dit is een klein stadje wat tegen de grens van Chili aanligt. In de winter is het een skiparadijs, nu is het vooral mooi vanwege de grote meren. Bariloche ligt in een gebied wat ook wel Zwitsers Argentinie wordt genoemd; bijna alles is of lijkt hier Zwitsers. De beste chocolade van het land komt hier vandaan, de houten huizen zijn gebouwd in de stijl van de Zwitsers en op het belangrijkste plein lopen St. Bernardshonden rond. We zijn hier drie nachten gebleven, dus we hebben de meren en bergen goed kunnen bekijken. Binnenkort foto's! Zometeen reizen we door naar de andere kant van Argentinie: de oostkust, waar het stadje Puerto Madryn ligt. De temperatuur zal rond de 20 graden liggen, wat (sorry mensen) kouder is dan ik gewend ben hier.

Vanuit Puerto Madryn kan ik hopelijk eens wat meer foto's uploaden, want Bariloche is totaal iets anders dan de steden waarvan ik tot nu toe foto's online heb gezet. Jullie zullen het wel merken. Rest mij te zeggen dat het met ons goed gaat en dat we genieten van het reizen. De tijd vliegt!

Groetjes, Daniel en Martine

Ps (naar aanleiding van een reactie op het vorige bericht): de naam Iguazú betekent Groot Water in de taal van de Indianen die eerst op die plek leefden.

Roeland

grmbl.. meneertje begint al iets van klaaggedrag te vertonen bij 20 graden terwijl wij hier al blij zijn met 10+!
Wel handig, ben je aan de andere kant van ons wereldbolletje, kan je toch mooi naar zwitserland =)
heel veel plezier daar nog met zn tweeen, ik ga nog even kijken of Sven Kramer weer goud haalt (ja schaatsen, dat is op ijs dus dat komt je waarschijnlijk niet meer bekend voor, Daniël =)) en ik kijk weer uit naar de foto's!

Roeland

Fam.Bruggenkamp

Hallo Daniël en Martine

We liepen wat 'achter', maar net hebben we jullie reisverslagen en foto's weer bekeken. Dat je watervallen echt moet zien ( en voelen) hebben wij ook eens ervaren, dit was in Canada. Prachtig dat jullie dit samen hebben beleefd. Intussen zijn we weer behoorlijk druk met de coniferen e.d. Afgelopen week hebben we een gebruikte innetmachine gekocht. Dit scheelt veel handwerk, waardoor we weer sneller kunnen werken. Ook begint nu het snoeiwerk weer en als we een lekkere lentedag hebben is het heerlijk om buiten te zijn.
We wensen jullie nog een goede tijd!

Groeten van ons allemaal

Jan Pieter en Annie de Vries

Zoals gewoonlijk is dit ook weer een mooi reisverslag en weer mooie foto's.
Het was hier weer snert weer en zo te zien hebben jullie daar mooi weer.

Vanmorgen heb ik Martine gemist want in het kerkblad stond dat ze kindernevendienst had maar dat is wel opgelost neem ik aan.

Geniet er nog maar van want voor jullie het weten is de tijd voorbij.

Groetjes uit Bovensmilde

Diete

ha jongelui,

Ik heb even gegoogled op Puerto Madryn en zie dat je daar walvissen kunt spotten en dat er een prachtig natuurreservaat is. Verder is het gewoon een mooie badplaats met aangenaam zeewater. Dat wordt dus weer genieten voor jullie. Maar wij schijnen ook een lenteachtige week tegemoet te gaan. Waren we ook wel aan toe hoor. Groeten uit Bovensmilde

wilhalsema

Hoi Martine en Daniel,jullie hebben weer een heleboel
indrukken opgedaan.De tijd schiet weer alweer op,dus
bewust genieten van al dat moois,wat jullie samen
kunnen delen.Ben benieuwd naar de foto's.groetjes uit Bovensmilde,waar de tuin de lente inluidt.