Destination unknown

Iguazú & Córdoba!

Hoi Nederlanders, en misschien een enkele Belg,

De laatste keer dat ik een verhaal typte voor deze reisblog, vergat ik helemaal te vertellen over de watervallen van Iguazú. Dat ga ik nu dan maar doen, mede omdat ik net foto's geupload heb. We zijn twee dagen naar de watervallen geweest. Op het moment dat je de watervallen voor het eerst ziet, denk je maar één ding: wauw! Natuurlijk had ik al veel foto's gezien, maar in het echt is het vele malen beter. We hebben de hele dag rondgelopen en alle verschillende watervallen bekeken. Aan het eind van de dag zijn we gaan zwemmen in water wat een paar tellen daarvoor nog tientallen meters naar beneden was gevallen.

De eerste dag was al geweldig, maar de tweede was eigenlijk nog beter en mooier. Deze dag zijn we naar een uitkijkpunt boven de watervallen gewandeld, vanwaar je beseft hoe groot het allemaal is.

Het uitzicht vanaf het uitkijkpunt

Na deze korte wandeling zijn we wat gaan eten. Er liepen allemaal neusbeertjes om ons heen. Ze leken me heel schattig, maar toen ze er met mijn sandwich vandoor gingen, veranderde ik m'n mening. Later hadden ze Martine ook nog 'bedreigd' door met z'n allen om haar heen te staan toen zij een broodje aan het eten was. Gelukkig hadden we hierna iets heel leuks te doen. Eerst gingen we met een jeep de 'jungle' in, zodat we wat meer konden zien van de planten, bomen en dieren. Hierna stapten we over op een speedboot, waarmee we stroomopwaarts voeren. We kwamen steeds dichterbij de watervallen. Toen we er uiteindelijk waren, kwam het allerallerleukste: we gingen er doorheen/onderdoor varen! Binnen een seconde was iedereen 'zompienat', maar dit was uiteraard geen probleem. Toch wel een aparte ervaring, één die niet snel op te doen is in Nederland!

Vrijdagochtend vertrokken we naar Córdoba. Aangezien ik deze plaats ondertussen al beter ken dan Bovensmilde, zouden we maar een nachtje blijven. Het was een relaxweekend, waarin ik m'n 'oude' vrienden weer gezien heb. De reden dat we naar Córdoba gingen, is dat we naar het zuiden willen: Bariloche. Ineens van Iguazú naar Bariloche is echter te ver, daarom kwamen we eerst hier en gaan we vanavond door naar Mendoza. In Mendoza zullen we waarschijnlijk ook maar één nachtje blijven. Daarna komt de lange bustocht naar Bariloche, vanwaar waarschijnlijk de volgende update van onze reis zal komen.

Groetjes,

Martine en Daniel

Ps: er staan niet alleen foto's online van Iguazú, maar ook nog van Buenos Aires (oa de foto's van de begraafplaats La Recoleta).

Reacties

Reacties

Jan Pieter en Annie

Hallo Martine en Daniel

Het zijn weer leuke foto's en een mooi verslag.
Wij hebben de Niagara Falls een paar keer gezien en daar krijg je ook geen genoeg van en zo zal het ook wel zijn bij de watervallen die jullie hebben gezien.
Wat is de natuur mooi ook bij ons in Nederland als we er maar oog voor hebben.

Pas goed op jullie zelf en op jullie bagage want het politiebureau hoeven jullie nu niet weer te zien.

Groet uit een regenachtig Bovensmilde

Lize

Welke ervaring is niet snel op te doen in Nederland =p? Zompienat worden? Want dat is met t Nederlandse weer van nu heel makkelijk, hoor ;). Ik ga nu gauw de foto's bekijken, ben benieuwd =).
Goeie reis naar Bariloche en have fun! Liefs Lize

Frits,

Hoi Daniel en Martine,

We hebben vanavond jullie verhalen gelezen en de schitterende foto's gezien. Prachtig!

We blijven het volgen
Frits

wil halsema

Wat een mooie foto's en verslag.Mijn zwager en zus
zijn ook bij die watervallen geweest en waren er stil van zo mooi het was.Wat is de Schepping toch mooi.
Geniet van al dit moois.Foto's zijn prachtig,maar het in het echt te zien en ondergaan is toch het mooist wat er is.Fijne tijd gewenst.

Joke

Dag wereldreizigers,

mooie en vooral ook zonnige foto's. En vast wat warmer dan hier. Ik vroeg me af, dat grijze beestje op de foto, is dat nu een neusbeertje (die op het punt staat om dat fototoestel van die mevrouw af te pakken) of een Argentijnse gordeldier...:)?

Dank voor het verslag, opnieuw: ben straks benieuwd naar jullie mondelinge verslagen!

Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!