Destination unknown

Buenos Aires & Iguazú!

Ja, we zijn alweer weg uit Buenos Aires!

Ik begin bij het begin. Afgelopen vrijdagochtend vertrok ik, na een heel mooi afscheidsfeestje (ik sliep om 08:00 uur en werd om 09:30 uur weer wakker) richting Buenos Aires. Twee uur nadat de bus vertrokken was, was er de eerste tegenvaller: Martine had een complete dag vertraging (later hoorde ik dat dit onder andere kwam omdat twee mensen tien minuten te laat waren, en waarom? Ze waren nog even wat gaan eten bij de Burgerking...). Ik baalde natuurlijk flink, want: 1. ik zag Martine pas een dag later, en 2. die avond traden Manu Chao (populaire zanger in Argentinie en ook vrij bekend in de rest van de wereld) en DJ Armin van Buuren (nr. 1 DJ van de wereld, afkomstig uit... Nederland!) op in Córdoba. Dit heb ik dus, achteraf gezien onnodig, gemist.

Zaterdag heb ik een lange wandeling gemaakt door BA en een mooi natuurgebied(je). Dit was overigens niet m'n plan, maar ik had de kaart verkeerd gelezen, waardoor ik precies de andere kant op liep dan gepland... Toch was het een mooie wandeling! 's Avonds kon ik dan eindelijk Martine ophalen! Ik liep het vliegveld op en het eerste wat ik zag was dat haar vliegtuig wéér vertraging had... Gelukkig zag ik direct daarna dat het maar om zes minuten ging. Het was een heel mooi moment toen ik de deuren open zag gaan en m'n vriendinnetje zag binnenkomen! (-: We zijn meteen teruggegaan naar BA, want voor haar Nederlandse klok was het al diep in de nacht. De vlucht was overigens goed verlopen en na een goede nacht waren we goed uitgerust om de stad te gaan bekijken.

De volgende dag hebben we onze wijk verkend (San Telmo) en wilden we naar het busstation gaan om te kijken naar bustickets naar Iguazu (omdat Martine teruggaat via BA, kunnen we dan altijd nog wat extra dagen daar blijven). We stapten uit de metro en liepen richting de terminal, totdat er iemand tegen me opbotste. Hij verontschuldigde zich, maar bleef voor ons lopen, op zo'n manier dat wij langzamer moesten gaan lopen en moesten uitwijken. Na enkele seconden flitste er iets door me heen: dit kon niet goed zijn! Ik draaide me half om en zag dat er iemand achter me liep. Meteen draaide ik m'n tas voor me, maar het was al te laat: m'n tas stond open en m'n portemonnee was weg... Gelukkig had ik de meeste dingen niet nodig op dit moment (rijbewijs, identiteitskaart, ziektekostenpas), maar ik ben nu wel m'n pinpas kwijt. Opnieuw gelukkig: Martine heeft natuurlijk ook een pinpas. Mijn pas is geblokkeerd, daarna moesten we naar de politie. Zoals ik al eerder gemerkt heb, is dat geen groot succes in Argentinie. Een heleboel tijd en drie politiebureaus later had ik eindelijk m'n aangiftebewijs. Toen alsnog tickets gekocht, de volgende dag zouden we vertrekken!

Maandagochtend hebben we eerst nog een deel van de stad bekeken. De wijk La Boca, de obelisk, een paar parken en de begraafplaats La Recoleta (dankjewel voor de tip Lize

Wink
). De begraafplaats is een klein dorp, waar enorme 'kerken' staan waar soms hele familie's liggen begraven. Het voelde gek om foto's te maken, maar toch heb ik dit gedaan, zodat jullie in Nederland wat meer een idee krijgen waar het om gaat. De foto's komen zo snel mogelijk online, ik kan geen USB-poort vinden in dit internetcafé. 's Avonds vertrokken we naar Iguazu, een rit van zo'n 19 uur... We hadden 'chille' stoelen, dus het was geen probleem. Iguazu ligt in het noordoosten van Argentinie. De plaats is bekend vanwege de prachtige watervallen. Omdat ik nu nog geen foto's kan uploaden, verwijs ik jullie door naar Youtube (nee Remco, daar verwijzen ze je niet meer door
Wink
).

Morgen of overmorgen zullen we waarschijnlijk doorreizen, maar we weten op dit moment nog niet precies waarheen. We komen er wel uit, en dan horen jullie het wel! De foto's komen dus zo snel mogelijk online!

Martine en Daniel

Reacties

Reacties

wil halsema

Hoi,fijn dat Martine er is.Voor en tegenspoed zijn jullie tegen gekomen,maar jullie zijn samen en dat is het voornaamste.Geniet maar samen van al het moois dat Argentinië jullie te bieden geeft.Nog veel plezier gewenst.

Joke

Hallo wereldreizigers,

blij dat Martine veilig aangekomen is. Vervelend van die zakkenrollerij, maar gedeelde pech is halve pech.
Heel veel plezier en maak je maar niet te druk om foto's voor ons: geniet maar met zijn tweetjes!

Marjon

jeetje, je treft het wel zeg! Geluk bij een ongeluk dat Martine er bij is, maar lijkt me wel balen.. eerst al je fototoestel, nu dit.. je straalt teveel 'tourist' uit denk ik:)

Geniet van de tijd samen met Martine, ik hoop snel op nieuwe foto's, maar dat heeft geen prioriteit, ik zie het wel ;)
Btw, onze vakantieplannen zijn uiteindelijk uitgekomen op de Ardennen.. begint ook met een 'A', maar toch wel iets heel anders, haha.

Kus, Marjon

djura

hee Daniel en Martine!!

Ben blij dat martine goed is aangekomen en jullie elkaar vonden ;)
wel stom van de vertragingen... (zeker als dat door 2 domme personen komt :S)
Van je portemonnee had ik jou al gesmst, echt STOM!!!
Er gebeurt ook altijd wat daar..
Maar gelukkig hebben jullie elkaar ;) en martine haar portemonne. Nog steeds goed opletten daar dus...

al lekker lange reis zeg! 19 uur :O
Maar zo te lezen vermaken jullie je dus wel :)
ben erg benieuwd naar de foto's, maar die komen dus nog ;)
(kan ik weer reacties geven :P)

We hebben nog wel sms contact, en ik zal jou (martine mag het ook lezen hoor :P) ook nog wel mailen over alles hier zeg maar ;)

Nog 1 ding: GENIET er van :D
owjha, en niet te weinig slapen hea ;) rust is ook belangrijk (omg lekker serieus van mij)
feesten ook ;)

Spreek je!! (rond april ofzo toch? 9 april?)

XX Djura.

Marianne karssen

Hoi Daniel en Martine

Veel plezier daar met z'n tweetjes en Daniel zoals jij bij tegenslagen toch je geluk weet te zien...klasse zeg!
Morgen vieren we de verjaardag van je pa, er wordt alweer druk gebakken en zo..
Groeten
Klaas en Marianne

Antoni

Gunst Daniël, je wordt wel heen en weer geslingerd tussen mooie en zeer vervelende belevenissen.
Buenos Aires schijnt heel mooi te zijn, heel cultureel, we hebben een klant die daar woont, lijkt ons een interessant reisdoel.
Morgen gaan we naar de verjaardag van je vader, Dan
gaan we meteen kennismaken met de verloofde van Thomas, Jullie gezin breidt wel uit zeg !
Veel plezier bij de watervallen, is het daar koud?
hartelijke groeten, mede namens Eric

Johan de Belg

"Dit was overigens niet m'n plan, maar ik had de kaart verkeerd gelezen, waardoor ik precies de andere kant op liep dan gepland..."

Ik zie dat ge mijn gewoontes overneemt! Mooi zo, goede leerling, ik ben trots op u :). May the force be with yuo, my young padawan. Suerte.

Antoni

Hallo Daniël,
Gisteravond was het verjaardagsfeest bij jullie thuis, het was gezellig, er waren veel bekenden en ook een nieuwe hond, met een spitse snuit.
Thomas heeft de foto's laten zien van jouw aanstaande schoonzusje, ze komen binnenkort hier op bezoek, het is een stoere juffrouw.
Je vader was nogal afgeslankt, ik denk vanwege de zorgen om jou, ze zullen blij zijn dat je gauw weer terug bent, Stap s.v.p. wel in het goede vliegtuig !
Hartelijke groeten,
Antoni

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!