Destination unknown

Laatste dag in Córdoba...

Eindelijk weer eens een berichtje vanuit het Zilverland. Er is weinig gebeurd, dus een nieuw verhaal was nog niet echt nodig, maar toch maar even een update.

Toen ik terugkwam uit Mendoza, heb ik besloten om twee weken extra lessen te nemen. Dit keer waren het groepslessen, samen met de Nederlander Dirk-Jan (27) en de Duitse Claudia (31). Ik ergerde me af en toe een klein beetje aan Claudia, omdat zij net een niveau lager zat dan wij, waardoor we veel op haar moesten wachten. Toch was het goed om elke dag wat nieuws te leren en Spaans te oefenen.

Omdat Máximo en Ezequiel een heel ander dag/nachtritme hebben dan ik, en Johan geen school meer had en dus uit kon slapen tot wanneer hij wilde, heb ik de afgelopen weken (doordeweeks) weinig slaap gehad. Op een gegeven momento nam ik me voor om ‘s middags een siesta te gaan houden, maar toen ik thuiskwam... lag Johan in m'n bed te slapen! Ik heb hem er vriendelijk uitgegooid, maar daarna ben ik niet gaan slapen; we gingen namelijk vrijwilligerswerk doen in Casa Bethel. Samen met de Italianen Filiberto en Vito gingen we de muren verven in een soort bejaardentehuis. Ook al was de reistijd langer dan de werktijd, het werken was gezellig.

Vito en Johan

Filiberto en ik

Fil, Vito, Dani

In het weekend ben ik opnieuw naar La Falda geweest. Zaterdagavond was een ‘normale' avond, want we gingen uit. Zondagochtend, direct na het uitgaan, hebben we ontbeten in de bergen, terwijl we neerkeken op La Falda en de zon achter ons langzaam boven de bergen uitkwam, prachtig! Later in de middag zijn we naar de rivier gegaan. Het was een van de warmste dagen tot nu toe deze zomer, dus ik was blij dat ik het water in kon. 's Avonds hebben we (natuurlijk) asado gegeten. De volgende ochtend heb ik een vroege bus teruggenomen naar Córdoba, maar niet vroeg genoeg: ik was meer dan een uur te laat op school.

De dag erop moest ik mijn toeristenvisum laten verlengen. Geen probleem, maar het kost hier altijd wel wat tijd, dus... ik miste wéér een uur van m'n lessen. De woensdag miste ik een half uur, want (mijn gebruikelijke probleem toen ik nog op de middelbare school zat) ik had me verslapen. Toen, de donderdag, gebeurde het wonder: ik was op tijd! Helaas, vrijdag was ik alweer te laat, maar omdat de andere twee leerlingen ziek waren, heb ik de rest van de dag wel privé-les gehad. Ik hoorde dat Claudia stopte met de groepslessen, dus ik besloot om nog even drie extra dagen les te nemen, omdat Dirk en ik op hetzelfde niveau zitten en ik hoopte dat we hierdoor sneller door de stof zouden gaan.

In deze week hebben we ook nog een asado gehad. Johan en ik namen na afloop alle lege bierflessen mee, daarmee hebben we nog een paar grappige foto's gemaakt. We waren overigens niet écht dronken!

Daniel en ongeveer 20 flessen bier

Johan en Daniel (allebei niet-rokers)

In het vorige bericht meldde ik dat we naar de wedstrijd Boca Juniors - River Plate waren geweest. Omdat ik nog steeds niet weet voor welk team ik echt ben, heb ik van beide een shirt gekocht. Vorige week tijdens het voetballen had ik het Bocashirt aan, deze week kan ik het Rivershirt aantrekken. Even voor het geheugen: deze twee clubs zijn meer dan elkaars rivalen, zoals in Nederland de clubs Ajax en Feyenoord.

Dirk (Boca Juniors) en Daniel (River Plate)

De plaats waar we altijd voetballen

Deze week heb ik dus nog drie dagen les gehad. Net als de vorige twee weken heb ik ook de afgelopen dagen weinig slaap gehad (eergisteren bijvoorbeeld hebben hier twee mensen zitten gamen tot 07:30 uur, ik hield het om 05:00 uur voor gezien...), maar volgend schooljaar ben ik student, dus dit lijkt me een goede oefening.

Morgenochtend vertrek ik naar Buenos Aires. Ik ben niet de enige die daar dan naar op weg is, want... Martine komt me dan opzoeken! 's Avonds haal ik haar op van het vliegveld van Buenos Aires. We zullen gaan reizen, maar het reisplan staat nog niet vast. Ik zal het wel weer eens laten weten, ik verwacht in ieder geval binnenkort hele mooie foto's te kunnen uploaden van onder andere de watervallen van Iguazu!

Vanavond is mijn afscheidsavond hier. Ik keer nog terug naar Córdoba, maar veel van de studenten die ik nu ken, zullen vertrokken zijn op het moment dat ik terugkom. We gaan (hoe kan het ook anders) een asado eten. Ik kan het laat maken, want ik zit morgen toch de hele dag in de bus.

Dan nog één ding, ik heb besloten mijn ticket te wijzigen. 9 april ben ik weer terug in Nederland. Ik heb dit besloten, omdat het vrijwilligerswerk hier niet zoveel voorstelt. Wanneer ik weer thuis ben, zal ik gaan kijken of ik daar wat meer vrijwilligerswerk kan doen.

Groetjes, Daniel

Reacties

Reacties

Willeke

Hee Daniel,

Leuk om weer wat van je te horen! Ik hoop dat jij en Martine hele fijne dagen hebben in Buenos Aires: geniet ervan!

Willeke

wil halsema

Dat was weer een gezellig verslag.Ondanks je slaap tekort heb je het wel op een rijtje.
Ik heb wel met Claudia te doen,want niet iedereen is gezegend met een stel goede hersens.
Jammer dat er geen vrijwilligerswerk is.Nu hier is dat
geen probleem.Fijn dat je vriendin komt.Fijne tijd gewenst.Wil

Jan-Pieter en Annie de Vries

Het was weer een mooi verslag en leuke foto's.
Dat je het daar naar je zin hebt kan je wel zien op de foto's.

Wij hopen dat jij en Martine een mooie tijd hebben.

Groeten vanuit het natte Bovensmilde

Antoni van Delden

Hallo Daniël,
Er jammer dat je eerder weer naar huis zult moeten gaan, maar misschien komt er nog vrijwilligerswerk op je weg.
Zal ik anders regelen dat je naar Bangladesh kunt? vrijwillgerswerk ligt daar voor het oprapen (op straat) en de bedelaars ook !
Ik ben langzamerhand weer aan het aklimatiseren in Nederland, de reis van de afgelopen weken was wel vermoeiend.
Verder hoop ik dat jij en je aanstaande echtgenote een fijne gemeenschappeliijke tijd zullen hebben , veel zullen zien en samen beleven, een goede basis voor later !
Hartelijke groeten Antoni

Joke

Buenas Dias Daniël!

ik dacht eventjes dat je misschien verdwaald was geraakt in Argentinië...:)! Ik begrijp uit je verhalen dat je nog even speedy gonzales aan de gang bent geweest met Spaans. Je wilt natuurlijk indruk maken op Martine...

Ik wens je een leuke tijd met haar samen. Jammer dat je eerder terugkomt, maar het hing al een beetje in de lucht. Tijdens je moeders' verjaardag hoorde ik dat je mogelijk eerder zou terugkomen. Dus nog een weekje of 6 en dan zit dit avontuur er weer op. Bedankt voor je uitgebreide verslag en de foto's ! VOlgens mij heb je je tot nu toe uitstekend vermaakt.


Hartelijke groeten,

Joke

Lil Bro

AFCA - FIORENTINA 1-1 woeii!

jammer dat je eerder terugkomt haha snap je hem:P

veel plezier met Martine:D

Marijn

He Daniel!
Leuke foto's! En leuk zo weer eens een verhaaltje te lezen over wat jij allemaal meemaakt!=)
De laatste se week en de examens komen er voor mij aan dus veel slapen doe ik ook niet=P Maar hier is het ook nog koud en erg nat=( Als ik jou was bleef ik nog wat extra weekjes hoor;)
Jammer dat het vrijwilligerswerk niet veel voorstelt..maar wel fijn voor ons dat je eerder terug komt natuurlijk;) Als je terug bent spreken we wat af oke?=) Liefs!
xxx Marijn

Ina Br

Hallo,

Ik wou je even heel veel plezier wensen met Martine, doe haar de groetjes maar van mij. Stoere foto's heb je gemaakt! Zo te lezen, heb je het erg naar je zin. Gelukkig maar.

Groetjes, Ina

annemarie nieman-zwarts.

Spaans zul je nu wel kennen,maar wat jammer ,dat je niet bij die jonge vrienden van ons bent geweest,ze hadden veel met je willen doen.Ook voor ons is het jammer,een jongen uit nederland,uit bovensmilde in cordo....Nu bellen ze,en moet ik frans praten en zeggen ,hoe jij het daar vind.
Ik wens jou een goed slotfeest daar,een goede reis.Kritisch ben ik altijd wel een beetje.Hopenlijk kunnen harrie en geert-frans volgend jaar erheen.Ben je ook bij de groete watervallen geweest,op de grens vlakbij de evenaar,of in het zuiden,in patagonie.?
Groetjes,annemarie nieman.

Willemijn

Daantje!!
Heel veel plezier met je meisje in Buenos Aires, geniet ervan. Hoe was je afscheidsfeest?? Leuker dan de mijne?? Niet mogelijk!! Kwam Claudia wel ;)
Zeg, 9 april in Holland klinkt bekend... volgens mij hebben we dezelfde vlucht!! Via Washington DC toch?? Zeg me je vliegtijden eens!
Beso

Marjon

Niet zo veel te zeggen, wist al dat je eerder terug kwam maarreh wat ik wel wou zeggen:

Heel veel plezier met Martine & geniet van de leuke dingen samen!

Ik zie je vant zomer in Norg wel weer:P

Liefss

Farida

Daniël & Martine !!

Leuk dat jullie nu samen in Argentinië rond kunnen reizen! Ik lees allemaal leuke verhalen enzo! Lijkt me super om ook ooit een keer naar argentinië ofzo te gaan =) Maar nie zo lang.. Het idee dat jullie nu lekker in korte broek in de zon lopen,, en ik vndaag door de regen naar school moest fietsen.. Maarja nog 5 weken en dan ben ik van school af, dan word ik een student! =D Had gister meeloopdag en is echt een leuke school en ik kom dan weer bij Marije op school! Weten jullie al wat jullie hierna willen gaan doen? Maar hoe dan ook, ik wens jullie heel veel plezier daar en ik denk dat k jullie wel weer zie as jullie terug zijn in Nederland :P

Veel liefs! xx Farida

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!