Destination unknown

Terug naar Mendoza.

Ja, ik keerde terug naar de stad waar mijn reis enkele weken geleden begon. Dit keer wist ik vantevoren echter al dat ik na een paar dagen weer terug zou gaan naar Córdoba.

Johan en ik vertrokken vrijdag 30 januari. Via zijn gastgezin heeft hij een maand geleden de Duitse jongens Fabian en Sebastian leren kennen. Zij werken nu in een wijngaard in Mendoza, en aangezien ze een appartement hebben met zes bedden, konden we bij hen logeren. De zaterdag hebben we vrij weinig gedaan, aangezien we moe waren van de busreis in de nacht. Wel hebben we een bustrip naar de bergen geregeld voor de zondag. Zaterdagavond gingen we uit met een vriend van Sebastian en Fabian. Hij had een vriendin, maar verder wees echt alles erop dat hij homoseksueel was. Toen hij vertelde dat we naar een alternatieve discotheek gingen, hadden we eerst nog niks door, maar toen we binnenkwamen... bleek dat we in een homobar waren. We moesten er even aan wennen, maar daarna hebben we ons wel vermaakt. Iedereen deed lekker gek, en er was zelfs een show. Aan het begin van de ochtend kwamen we terug, precies op tijd voor de bus die ons naar de bergen zou brengen.

De hoogste berg van heel Amerika, de Aconcagua, is te vinden op drie uur rijden van Mendoza. We zaten in een klein toeristenbusje, waarin ik absoluut niet kon slapen. Johan had er echter geen problemen mee, hij lag al na één minuut te slapen. We bezochten verschillende plekken, waaronder een oude Incabrug, Puenta del Inca. Deze brug is deels ontstaan door mensen, maar ook deels natuurlijk. De gele kleur komt door scheikundige reacties. Er staat een foto van online. Uiteindelijk kwamen we bij ons uitkijkpunt, vanwaar we de Aconcagua goed konden bekijken. Toen we weer in Mendoza waren, moesten we meteen door, want de voetbalwedstrijd Boca Juniors - River Plate stond op het punt om te beginnen...

Club Athletico Boca Juniors

Boca en River zijn de twee beste clubs van Argentinië, met de rijkste geschiedenis. Deze klassieker zou je dus kunnen vergelijken met iets als Ajax - Feyenoord (al is Feyenoord op dit moment niet een van de betere clubs uit Nederland...). Als ik het goed verstaan heb, konden er 45 000 mensen in het stadion van Mendoza, een stadion waar het Nederlands elftal nog gespeeld heeft op het WK in 1978. Wij waren Boca-fans, dus toen Boca scoorde, moesten wij onze handen tegen onze oren houden. Bij mijn video's staat een filmpje van het publiek, vlak na de goal. Het werd uiteindelijk 2-0, dus wij konden vrolijk weer naar huis. Na zo'n 40 uur zonder slaap was ik blij om m'n bed te zien.

Maandag zijn Johan en ik naar een dorpje buiten Mendoza gegaan: Maipú. Hier hebben we fietsen gehuurd en zijn we langs een museum, chocoladefabriek en veel wijngaarden gefietst. Na 200 meter knapte mijn band al, dus dat voorspelde niet veel goeds, maar met de tweede fiets was er niets aan de hand. Toen we 's avonds terugkwamen in het appartement, was ik moe en verbrand, maar wel voldaan. Deze avond hebben we een kleine asado gehad, wat heel gezellig was. Dinsdag was onze laatste dag in Mendoza. We gingen met z'n vieren raften. Rafting is een roei- of watersport (ik weet het niet precies). Je zit met zo'n zes personen in een klein rubberbootje, terwijl je een snelstromende rivier afvaart. De foto's die online staan zullen het wel wat verduidelijken.

's Avonds vertrokken we weer naar Córdoba. Op dit moment ben ik voor mezelf wat Spaans aan het leren, vanaf volgende week heb ik weer les.

Meer heb ik niet te melden op dit moment. Groetjes vanuit het warme Argentinië!

Reacties

Reacties

Roeland

echt hulde dat je dé voetbalwedstrijd van zuid amerika hebt bijgewoond! was het niet moeilijk om aan kaartjes te komen? wel jammer dat je een betonnen paal voor je had staan, maar de sfeer was waarschijnlijk mooier dan de wedstrijd zelf =P

groetjes vanuit het minder warme Nederland!
Roeland

Thomas

Joo Daniel! er is in dit weekend veel gebeurd;)

ik typ dit op mama's nieuwe laptop!!! en ze heeft de cd map weer gevonden!!!

vet he!!!

http://nl.justin.tv/onsubat


Laterz

wil halsema

Nou Daniel dat was een wild weekend.Van alles wat.
Heerlijk dat je zoveel meemaakt in een weekend.
Van de waterfotokreeg ikmkippevel(want ik heb
watervrees) en van de foto van het stadion kreeg ik
ook kippevel.Wat een sfeer zal dat zijn.Ik vond Arsenal en Munchen 1972 al geweldig en de europacup die
Ajax won in het Feyenoordstadion zo geweldig.Ik had
een Ajaxjas aan en toen ik uit de trein kwam waren al
de knopen er af.DE treinreis was een happening.
Ik kreeg van vreemde mensen een kus.Kwam midden
in de nacht thuis.Maarja toen was ik nog jong.
Dus geniet maar lekker,maar ook weer op naar de spaanse lessen.Olè.groetjes.

Little brother T

yo te echo de menos (w) :P

Latrzz

Joke

Hey Daniël! Je hebt het er maar druk mee: reizen, raften, Boca en River, en dan ook nog Spaans leren! Je vertelt ons, lezers van je weblog, allerlei verhalen, maar volgens mij dekken die niet de 24 uur per dag die jij beleeft in Argentinië! Ik durf te wedden dat je bij thuiskomst, wanneer dat ook moge zijn, nog heel wat meer verhalen en ervaringen voor ons in petto hebt. Hoop dan graag 'live' van je ervaringen te mogen genieten. Geniet van alle ervaringen en ontmoetingen die je hebt!

Hartelijke groeten,

Joke

Wil

Vergeet je niet te vertellen van de leuke feesten die je in Cordoba hebt, met al die leuke mensen??

Zaterdag hebben we ook de fiets-wijntocht gedaan. Mr. Hugo natuurlijk! Erg leuk. Morgen ga ik de excursie doen naar Alta Montana, dezelfde als jij waarschijnlijk. Geen raften voor mij. Morgen vertrekt Manna en ik neem ook ´s avonds de bus, en wel naar Valpairaso. 2e land dat ik ga bezoeken!

Het ga je goed Daantje. Succes met je lessen en vergeet Cordoba niet te verlaten (ooit).

Nos vemos! x

Diete

Ha zoon in Argentinie!

Omdat mijn telefoon om de een of andere reden niet kan sms-en, zit ik nu op internet om jou en iedereen die dit leest te laten weten dat ik veilig en wel in Israel ben gearriveerd. Vanacht om 1.45 uur (locale tijd 2.45 uur) landde het vliegtuig en na een snelle doorgang bij de douane arriveerden we om 3.30 uur in ons hotel in Netanya, waar het ontzettend hard waaide. Natanya ligt aan de Middellandse Zee, maar daar kon ik vannacht niets van zien. Vanmorgen wel, maar toen regende en woei het verschrikkelijk. Vannacht kregen we in het hotel nog een kleine maaltijd en om klokslag 4.00 uur lag ik in bed. Om -schrik niet- 7.30 uur was de wake-up call en na een lekker ontbijtje zaten we weer in de bus op weg naar de Golanhoogte, met afwisselend stortbuien en felle zon. Door de regenbuien hebben we niet gewandeld, maar op de momenten dat we even uit de bus gingen was het net droog. Nu zijn we in Tiberias waar ik voor 29 sjekels (= ca. 6 euro) een uur op internet kan. Eigenlijk zou ik even moeten slapen , maar omdat ik nog helemaal geen berichtje heb kunnen sturen naar het thuisfront, heb ik ervoor gekozen om nu maar een poos te typen. We zitten in een prachtig hotel met uitzicht op het meer van Tiberias en de zon scheen zonet gelukkig weer. Morgen schijnt het opnieuw bar en boos te worden wat betreft het weer en is het programma omgezet, zodat we in plaats van morgen zondagmorgen het meer opgaan. Eigenlijk jammer want ik had ook wel een storm op het meer willen meemaken. De groep is leuk - wat wil je met overwegend dominees!- en we hebben al heel wat afgelachen en serieus gepraat. Straks om 18.30 uur is de officiele kennismaking met elkaar, want ik heb nog niet eens iedereen een hand kunnen geven. Het is nu tegen half zes en het wordt al aardig donker. De sabbat gaat zo in. Morgen zijn alle winkels gesloten. Goed, dat was even wat van mij vanuit het verre Israel. Alles goed met jou? Wanneer schrijf je weer een verhaal op je reisweblog? Je vader en broers zijn op het moment in Borger op de verjaardag van Evert. Vanaf hier: gefeliciteerd!
Ik ga nu naar gmail om verder te schrijven. Groeten van je moeder.xxx

Jan Pieter en Annie de Vries

Hallo Daniël,
Leuk om via jouw site te lezen dat je moeder zich goed vermaakt en dat dames van 60 jaar ook nog wel knap kunnen zijn (onze leeftijd).

Jij hebt leuk voetbal gezien, maar hier kan men er ook wat van. Vandaag was hier ook een topper: Ajax tegen Oranje (Volendam). Evenals de voorgaande wedstrijden won lucky Ajax met veel geluk met 2-1.

Zo te lezen doe je veel leuke dingen. Het zal straks weer wennen worden met een wedstrijdje BSVV en een kanotochtje door de Drentse Hoofdvaart. Om over die bar maar te zwijgen ....

Veel plezier verder en het beste maar weer.

Thomas

Haa Daniel!

Lucky ajax? verwijder die reactie! nee hoor grapje;)

tot over een maand

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!