Destination unknown

Cuba!

Beste mensen,

Over minder dan een maand ga ik weer op reis! Met negen andere jongeren en enkele begeleiders probeer ik in twaalf dagen zoveel mogelijk te weten te komen van het Midden-Amerikaanse land Cuba. Uiteraard probeer ik mijn belevenissen zoveel mogelijk te delen via dit weblog, maar ik beloof niks: in Cuba zijn namelijk weinig computers aangesloten op internet.

'Tijdens de herfstvakantie van 12 oktober t/m 23 oktober 2011 zendt Kerk in Actie acht jongeren (18-24 jaar) uit naar een zendingsproject in Cuba. Dit programma wordt uitgevoerd door Togetthere en JOP en is onderdeel van de 40dagentijdcampagne 2012 - Voor de Verandering'. Ik las dit bericht enkele weken geleden in de nieuwsbrief van JOP, een jongerenorganisatie van de Protestantse Kerk Nederland, en het sprak me meteen aan! Samengevat: in Cuba krijgen we de mogelijkheid om de cultuur te ontdekken, mensen te ontmoeten en projecten te bezoeken van Kerk in Actie. Na terugkomst is het onze taak om, als officiële ambassadeur van de 40dagentijdcampagne, langs te gaan bij kerken, scholen en jongerenorganisaties om onze ervaringen te delen.

De betrokken organisaties van de reis zijn Kerk in Actie, JOP en Togetthere, waarvan de laatste voor ons het belangrijkst is. Togetthere is het jongerenreisprogramma van Kerk in Actie, zij verzorgen de reis en ook de voorbereiding hiervan. Deze voorbereidingen bestaan uit twee introductieweekenden, waarvan de eerste gedurende het afgelopen weekend plaatsvond. Ik heb het reisgenootschap dus al ontmoet, en ook heb ik al veel tekst en uitleg gekregen over onder andere Cuba, de inwoners, de projecten, ons doel en het programma. Over twee weken is het volgende weekend, en minder dan twee weken daarna is het vertrek!

Eigenlijk is dit een heel kort stukje waarin misschien niet alles duidelijk wordt. Mochten er daarom vragen, opmerkingen of tips over Cuba naar boven komen, stel ze dan gerust. Dit kan onderaan bij 'Reageer' of via mijn emailadres: nicolai.daniel@gmail.com. Een fijne nacht!

Daniel

Reacties

Reacties

koco

het genieten is dus al begonnen. veel succes.
zielig voor Martine, is ze weer een poos alleen.

Klaas

Leuk, de verhalen die je altijd schrijft (typt). Zijn leuk om te volgen.

wil halsema

Mooi dat jij daar bij mag zijn. Ik wens je een goede tijd daar.

Diete

Heel mooi dat je ons weer op de hoogte houdt, zoals bij je andere reizen. Te gek en goed voor de publiciteit! Ik vind het fantastisch dat je dit gaat doen en ben zeer benieuwd naar je ervaringen

Astrid Stuitje

Alweer een leuke uitdaging! Heel veel plezier gewenst. Wordt vast een onvergetelijke ervaring.

Groeten, Astrid

Willeke

Supertof, Daniel! Benieuwd naar je verhalen! Willeke

Info Cuba

Graag attenderen we je op de volgende weblog met actueel nieuws uit en over Cuba: http://informatiecuba.wordpress.com

Loes

Ik ga je verhalen volgen hoor Daniel! Leuk!! :D

wil uit Assen

Fijn dat het gelukt is.Veel plzier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!