Destination unknown

De afgelopen week.

Een update van de afgelopen week.

De zondag na het festival heb ik nauwelijks wat gedaan, want ik voelde me nog steeds niet lekker. Ook de maandag was niet heel erg interessant, behalve dat Johan, Maxime en ik naar een tango-les zijn gegaan. Ik wilde erheen gaan om te kijken, maar natuurlijk moest iedereen gewoon meedoen. Eerst waren de mannen en vrouwen apart aan het dansen, maar het laatst halve uurtje moest er gedanst worden in koppels. Ik had te laat door dat de mannen een vrouw moesten kiezen, dus ik mocht dansen met een hele 'knappe' dame van ongeveer 60 jaar oud. Toen we mochten wisselen, kwam ik uit bij een meisje van mijn leeftijd. Toen ik haar vroeg, 'where are you from?', zei ze, 'I'm from Holland'. Johan danste met haar vriendin, die ook uit Nederland kwam. Alsof er nog niet genoeg Hollanders waren, kwam Wouter ook nog binnenstappen. Ik heb veel met hem opgetrokken in de eerste twee weken dat ik in Argentinië was. Hij ging kerst en oud&nieuw in Nederland vieren, maar is nu dus weer terug in Córdoba.

De dag erna, dinsdag dus, ben ik meteen bij Wouter op bezoek gegaan. Hij woont de komende zes maanden in een appartement, samen met twee Duitse vrouwen. Samen zijn we naar school gelopen, hij omdat hij les had (hij leert nu Frans, aangezien hij al Spaans kan) en ik omdat ik me op wilde geven voor het voetbal. Dat is dus wat Johan en ik die avond gingen doen: voetballen. Ook daar liepen we een Nederlandse tegen het lijf: Willemijn.

Woensdag was gewoon een dag, niets speciaals. We hebben een busticket gekocht om op donderdag naar La Pampilla te gaan. Ook kwam mijn oude gastvrouw Elda weer langs. Ze komt ongeveer drie keer per week zomaar langs, want ze heeft de sleutel. Het enige wat ze doet, is vragen of de computer al weer werkt (hij was kapot vorige week), naar eten zoeken, tv kijken, en dan weer weggaan.

Woensdagavond ging ik vroeg slapen, want donderdag moest ik er om 07:00 uur uit. Om 07:15 uur werd ik wakker en aangezien ik om half 8 met Johan had afgesproken bij de panaderia (bakkerij), moest ik me haasten. Ik smste Johan dat hij maar wat broodjes moest kopen, dan zou ik rechtstreeks naar het busstation gaan. We gingen namelijk naar het nationale park Quebrada del Condorito. We wandelden een stuk, totdat we bij een kloof of vallei aankwamen (ik weet het precieze woord niet, ik houd het op vallei). De vallei was zo'n 1200 m. breed en 800 m. diep. Er zweefden allemaal verschillende soorten vogels rond, maar de vogel waar wij voor kwamen, was de condor. Met een spanwijdte van ongeveer 3 m. was deze vogel wel te herkennen. Het was mooi om te zien hoe ze, zonder iets te doen, heel lang konden zweven op de warmeluchtstromen. We waren eerst bij een hoog uitkijkpunt, hierna gingen we afdalen, omdat er ook nog een ander uitkijkpunt was, Balcon Sur. We zijn daar niet gekomen, omdat we niet genoeg tijd hadden, maar toch hebben we een mooie wandeling gemaakt. 's Avonds heb ik alleen nog maar op de bank gehangen, want m'n benen waren hardstikke moe. Er staan een paar foto's online, zodat wat beter duidelijk wordt hoe de vallei er precies uitzag.

Het smalste gebouw van Argentinië (en als we de man van de touristeninformatie moeten geloven zelfs van de hele wereld) staat in Córdoba en vandaag (vrijdag) was het een goede dag om ernaar op zoek te gaan. Helaas, zonder succes. Om anderen maar even voor te zijn: het gebouw zal waarschijnlijk té smal geweest zijn, daarom hebben we het niet gevonden. We zijn maar een ijsje gaan eten, want dat is altijd een goed idee. 's Avonds was er weer tango-les. Wouter en Willemijn waren er ook. Johan, Willemijn en ik zijn na afloop naar 'mijn' appartement gegaan, waar we wat gegeten hebben. Met Wouter spraken we af dat we de volgende dag naar het strand zouden gaan.

Met z'n drieen (Willemijn ging met school naar een ander strand) stonden we de volgende morgen bij het busstation. We wilden naar Cuesta Blanca, maar er waren ongeveer honderd mensen op hetzelfde idee gekomen. Daarom kochtten we maar een ticket voor Santa Rosario, maar later beseften we dat we twee uur met de bus moesten rijden voordat we er eindelijk waren. Toen kwam Wouter met het idee om naar het zwembad te gaan. Daar zijn we de rest van de dag dus geweest. 's Avonds naar het San Martin Square, omdat er tango gedanst werd. Daarna met een hele groep (oa Wouter, Johan en Willemijn) naar een bar geweest. Om 06:00 uur was ik weer thuis, dus het was een leuke avond.

Gisteren zijn Johan en ik naar een voetbalwedstrijd geweest. Talleres speelde tegen Veléz Sarsfield, een club uit Buenos Aires. Het kostte ons behoorlijk wat tijd en moeite voordat we eindelijk een ticket hadden, maar op het moment dat de wedstrijd begon, zaten we toch gewoon op de tribune. Het was een leuke wedstrijd, het publiek was erg actief (vooral als de scheidsrechter een verkeerde beslissing maakte) en ook de temperatuur werkte mee. Misschien gaan we volgende week naar de wedstrijd Boca Juniors - River Plate, de twee beste clubs uit Argentinië.

Jullie horen het wel!

Reacties

Reacties

Diete

dag zoon,

Zo te lezen vermaak je je opperbest. Ik vroeg me alleen af of je nog spaans spreekt? Volgens mij kun je je daar beter redden in je moerstaal.
Verder blijft het een raar idee dat jij daar voortdurend met temperaturen rond de 30 graden zit en wij hier nu weer rond het vriespunt. De kachel brandt dag en nacht en dat is ook wel nodig.
Goed, dat was even een hele korte reaktie van je moeder uit het verre verre Nederland.

Tot een volgende keer.
Weet je overigens dat Antoni ook een reisweblog heeft gemaakt? Hij gaat vrijdag voor 3 weken naar Bangladesh. Ik zal hem anders je emailadres doorgeven.

wil halsema

Hai,je hebt weer een gevarieerde week gehad.Er is ook
zo veel te zien.Fijn als je dagen zo gevuld zijn.
Hoe gaat het spreken en schrijven in het Spaans?
Kun je als terug bent in Bovensmilde iedereen in
vloeiend Spaans toespreken.?Nou ja als je dat kunt,dan kunnen wij het wel horen maar niet begrijpen.
Ik vind het een mooie taal.O,ja Groningen Ajax-werd 1-0.Spannende wedstrijd.Marco van Basten werd naar de tribune gestuurd,omdat hij het veld was opgekomen
na een fout van de grensrechter.De week ervoor
was er ook een doelpunt ten onrechte afgekeurd.
Ik wens je weer een goede week toe.Geniet er van.

Roeland

Pff.. reis je naar de andere kant van de atlantische plas, kom je die verrekte nederlanders nog overal tegen! belachelijk =)
Een voetbalwedstrijd in Argentinië meemaken lijkt me echt heel vet! Als ze inderdaad zo zijn als ik me voorstel, begrijp ik goed dat ze zich behoorlijk kunnen laten gaan op de scheids. Als je inderdaad een kans ziet om de superclasicos mee te kunnen maken, dan moet je dat ook namens mij echt doen!
Heb je nog uitzicht op vrijwilligerswerk?

Nu nog even de foto's bekijken, ze zullen wel weer mooi zijn!
Veel plezier daar nog en doe Maradona volgende week maar de groeten van me =)

hiephoi,
Roeland

Janny

Hoi Daniël,
Leuk om over al je belevenissen te lezen! Je komt wel veel Nederlanders tegen, zeg. Heb je toevallig Doortje van Bokkem uit Bergen op Zoom ook al ontmoet? Die is sinds een paar weken in Cordoba. Nou ja, zou wel toevallig zijn.

Geniet van je tijd daar!
groetjes,
Janny

Jan-Pieter en Annie

Weer een mooi verslag van je belevenissen.
Overal kom je Nederlanders tegen is onze ervaring.
Klaas de Weerbaas zegt dat wij misschien weer een vorst periode krijgen dat is heel wat anders dan bij jou.
Nu hebben wij een winter en dan zoek jij de warmte op.

Wij wensen je veel plezier toe en sterkte met de Spaanse studie.

Groet uit Bovensmilde

Klaasje

hoi Daniél Ik volg je verhaal leuk om te lezen . Went het al wat zonder vriendin , ouders en broers. Zo te lezen geniet je er wel van , kon je al dansen.

Groeten

Antoni

Hallo Daniël,
Bedankt voor jouw adviezen, het lukt al aardig met de reismee website, alleen wil ik op mijn reisweblog duidelijk maken dat ik jouw reisweblog volg, en dat wil nog niet lukken.
Trouwens wat kom je een landgenoten tegen, het lijkt Benidorm wel ! is er ook een Amsterdams broodjeshuis?
Veel sterkte en succes en bedankt voor de humoristische reacties op mijn reismee weblog
Doeg
Antoni

Lize

Hee Daniël!
Wat een onwijs toffe foto's! Bang gezicht?! Nee joh ;)... En de andere foto's zijn ook echt mooi! Zitten wij hier opgescheept met dat saaie Nederland, grrr...

Have fun!
Liefs Lize

tante b!

gelukkig heb je niet van tevoren aangekondigd dat je dit soort fratsen uit zou gaan halen...dat avontuurlijke, dat heb je vast van de Nicolai's..; )

morgen gaan minna en ik weer naar het Noorden om de verjaring van je moeder te vieren, we verheugen ons..
dat wordt weer knippen, hout inladen, geen borrels drinken (daar zijn de Nico's mee gestopt..) laat staan (ook het ) bier.
bedenk een andere naam voor je lievelingstante zou ik zeggen!

veel liefs van Minna en tante! en pas goed op jezelf (doorlopend)

Jan-Pieter en Annie

Gefeliciteerd met je moeder haar verjaardag.
Wij hebben vanmorgen voor haar gezongen.
Neem maar een biertje op haar verjaardag en trek je maar niets aan van dat je familie gestopt zijn met het drinken van borrels want dat weten wij wel beter.

Groetjes.

Marjon

en check braaf zo ongeveer elke dag je blog om te zien of er al nieuwe verhaaltjes zijn, maar nee.. zag wel per bijzonder toeval dat er opeens nieuwe foto's opstonden,, die heb ik dus gelijk maar ff bekeken, zoals je wellicht al geraden had na mijn enkele reacties (A)

Geniet ervan!

Kus

Klaas

eej man ik zie dat je weer lekker veel beleefd.
Dat je te weinig slaap krijgt is tot daar an toe.
maar een homoclub !!!!
dat had ik nooit achter je gezocht :P
in nederland hebben we weer onze eerste dag met zon gehad.
de zomer komt eraan, en mijn winterdepressie is voorbij :p
Feest daar nog maar ff lekker door.
Ik zie je in de zomer wel weer.

Gr Klaas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!