Destination unknown

Mendoza.

Afgelopen dinsdag was het dan eindelijk zover: ik vertrok naar Mendoza.

De dag ervoor had ik een reistas gekocht, dus ik was klaar om te gaan. 's Avonds vertrok de bus, de volgende ochtend was ik aangekomen in een totaal ander landschap. Mendoza is de vierde stad van Argentinie, maar het is totaal geen drukke stad. Alles is heel ruim opgebouwd, en er zijn enorm veel bomen. De eerste dag zocht ik een hostel, verkende ik de stad en 's middags was het tijd voor het leukste moment van de dag: paragliden! Paragliden is van een berg afspringen terwijl je aan een grote vlieger hangt. Het was heel erg leuk, alleen kreeg ik wel een beetje een gevoel van wagenziek zijn, omdat de wind je de hele tijd heen en weer schommelde. Ik vroeg daarom aan mijn begeleider (je vliegt natuurlijk niet alleen) of we wat eerder naar beneden konden. De foto's staan online.

De dag erna ging ik naar een plaats in de bergen waar veel verschillende (zwem)baden waren. Ik ben die dag erg verbrand, iets wat ik de dagen erna wel gemerkt heb tijdens het dragen van m'n reistas. Vrijdagmiddag heb ik een wijntour gedaan, aangezien Mendoza d茅 wijnstad van Argentini毛 is. 70% van alle wijn uit het land komt uit de provincie Mendoza. Natuurlijk heb ik ook wijn geproeft, maar helaas ben ik niet zo'n wijndrinker. De 'vrije' tijd die ik had, besteedde ik aan het verkennen van de stad. Er zijn heel veel verschillende pleinen in Mendoza. Het belangrijkste plein, Plaza Independencia, lag maar twee minuten lopen van het hostel. Elke avond was het er heel druk: er was een marktje met allerlei handwerkspullen, mensen probeerden geld te verdienen met goochelshows en dergelijke, en iedereen zocht elkaar hier op.

Vanuit Mendoza wilde ik doorreizen naar Santiago, de hoofdstad van Chili, maar ik merkte dat ik het alleen reizen niet erg leuk vond. Ik besloot om terug te keren naar C贸rdoba, dus nu zit ik weer in het appartement van Maximo. Ik wil nu op zoek gaan naar vrijwilligerswerk, terwijl ik ondertussen nog wat meer mijn Spaans kan oefenen. In de komende anderhalve maand zal ik waarschijnlijk vooral in C贸rdoba zijn, al zal ik nog wel uitstapjes maken naar steden en dorpjes in de omgeving. Daarna pas zal het reizen beginnen, dat is op dit moment althans het plan.

Zaterdagochtend kwam ik aan in C贸rdoba. Ik had blijkbaar wat verkeerds gegeten in Mendoza, want ik voelde me niet zo lekker. Toch ben ik 's middags met Johan naar een festival in Jesus Maria gegaan. Er was Argentijnse folkloremuziek, en er waren veel activiteiten met paarden. Het meest spectaculaire was het onderdeel waarbij mensen zo lang mogelijk op een paard moesten blijven zitten (zonder zadel) terwijl het paard enorm stijgerde. Op youtube.com heb ik een mooi filmpje gevonden, onder het kopje 'Video's' is deze te bekijken (het spectaculaire gedeelte komt na 40 seconden). Helaas begon het te regenen, dus we besloten om weer terug te gaan naar C贸rdoba.

De komende dagen zal ik gaan uitzoeken wat ik precies ga doen in C贸rdoba. Ik hoop dat ik me dan ook weer 100% gezond voel, want nu voel ik me nog wel wat ziekjes. Ik heb geen haast met alles, dus ik heb genoeg tijd om jullie op de hoogte te houden.

Groetjes!

Reacties

Reacties

Jan-Pieter en Annie de Vries

Mooie foto's zijn het van Mendoza.Wij waren in Frankrijk op vakantie en toen zijn wij ook naar een plaats geweest waar ze aan pargliden waren een pracht gezicht om er naar te kijken maar om te doen mij niet gezien ik heb n.m hoogtevrees ik vind het een prestatie als je dat durft.
Je doet nog wel mee met de Bovensmilde traditie want om ons heen is veel griep het gaat ons huis nog voorbij maar er is een griepgolf in Nederland en dat jij daar in C脙鲁rdoba ook aan mee doet vind ik klasse.
Wij wensen je beterschap toe en een mooie tijd.

Groetjes uit Bovensmilde

Lize

Hee Daan!
Wat een mooie foto's! En vooral ook van paragliden... Dat lijkt me echt onwijs tof! Alleen jammer van de misselijkheid! Hoe lang duurde t eigenlijk voor je aan de grond was? Was t eng =P?

Beterschap en weer veel plezier!
Liefs Lize

Klaas

Eej Daniel ik lees dat je het enorm naar je zin hebt.
Lijkt mij ook wel tof om een keer naar argentinie te gaan.
In Nederland is het op dit moment koud en nat.
Niet veel aan dus.

Beterschap, en spreek je wel weer.
Gr Klaas

wil halsema

Weer genoten van je reisverslag.Mooie foto's.Wat een ervaring zo in de lucht.Moet er niet aan denken,maar
ja ,geen mens is het zelfde,dat is het unieke van de Schepping.Wijn drinken daar zou ik wel aan mee doen.
Ik hoop dat je je weer wat beter voelt.Ik hoop dat je
gauw vrijwilligerswerk kunt gaan doen.Dat is ook weer een uitdaging.Beterschap met de maag.Groetjes.

Evert

Ha die Daniel,
Ik tik iets in en dan nu maar hopen dat het echt verzonden wordt en op de juiste plek beland. Ik heb het n.l. al eerder gedaan en dat was geen succes. Geweldig joh wat jij daar allemaal beleefd, daar in dat verre Zuid Amerika, en dat wij dat allemaal ook een klein beetje meebeleven dankzij de moderne technieken. Ik moet eerst maar eens weten of het wel gaat lukken voor ik er een lang verhaal van maak. Heel, heel veel plezier en het allerbeste.
Groetjes Evert.

Joke

Hallo Dani脙芦l,

vrij als een vogel, zwevend over dat grote land! Moet een wel heel aparte ervaring voor jou zijn geweest en ik vermoed dat je nog wel een keertje op herhaling gaat. Die foto, over jouw schoenen heen genomen, wow, dat geeft wel heel duidelijk aan dat je hoog en vrij in de lucht hangt.

Ik had trouwens graag een glaasje Argentijnse wijn met je meegenipt, want ze maken daar lekkere wijn, zeker ook in Mendoza! Hoe staat het met je Spaanse talenten? Ik durf te wedden dat je nu, naar een paar maanden, wel het verschil merkt in je taalvaardigheid Spaans toen en nu. Toch geweldig dat je de mensen in hun eigen taal kunt aanspreken! Ben benieuwd naar je volgende verhaal, Dani脙芦l!

Groetjes,

Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!