Destination unknown

Een weekje niksdoen.

Hallo iedereen die dit leest,

Voordat ik begin, moet ik even nadenken waar ik zal beginnen. In mijn vorige verhaal vertelde ik dat ik naar Mendoza wilde gaan, maar ik ben nog steeds in Córdoba. Ik logeer bij Maximo en Ezequiel. De afgelopen week hebben we veel leuke dingen gedaan. Er was een asado bij een student van m'n oude school, we hebben televisie gekekent tot 04:00 uur en op een avond hebben we zes andere taalstudenten hier uitgenodigd. Johan was echter de enige die nog naar school moest, de rest was al klaar. Hij heeft die nacht niet geslapen en vanuit het appartement doorgegaan naar school.

Ik heb een nieuwe fotocamera gekocht, inclusief geheugenkaart en met een nieuwe usb-stick. Nog iets over het vorige blog: niet alleen m'n camera was gestolen, ook de usb-sticks, waarop alle foto's opgeslagen worden. Ik heb dus alleen nog maar de foto's die ik geupload heb op deze site... Ik heb nu al wel wat nieuwe foto's gemaakt, van de bergen waar we dit weekend heengeweest zijn. Ze staan vanaf nu online.

De school organiseerde dit weekend een 'weekend van avontuur' in estancia Cerro Blanco. Officieel is een estanciaeen soort boerderij, maar wij sliepen in een soort berghut. Op www.estanciacerroblanco.com.ar zijn wat meer foto's te zien. Op zaterdag vertrokken we. Johan en ik waren de jongensgroep, de meisjesgroep bestond uit vijf meisjes tussen de 16 en 20. Aangekomen op de plaats van bestemming was zwemmen het eerste wat we gingen doen, maar het water was steenkoud! Daarna in de zon opgewarmd. 's Avonds was er (natuurlijk) een asado, dus toen heb ik m'n portie vlees wel weer binnengekregen. Na het eten hebben we wat kaartspelletjes gedaan, maar we mochten niet te laat op bed, want de volgende dag moesten we er om 09:00 uur weer uit.

Zondagochtend werd ik wakker om 09:30 uur. Blijkbaar was er al rekening gehouden met te laat opstaan, want pas om 10:00 uur zouden we vertrekken. We gingen een wandeling maken. Het was erg warm, vooral toen de zon op z'n hoogst stond. Ik heb een shirt over m'n nek gelegd, omdat ik anders enorm zou verbranden. Halverwege de wandeling hebben we ergens gezwommen, maar dit water was nog veel kouder dan het water van zaterdag. Het was een mooie wandeling, maar wel warm en vermoeiend. Nadat we iets gedronken en gegeten hadden, konden we kiezen tussen paardrijden of klimmen. Sommigen kozen ervoor om te gaan slapen/uitrusten, maar ik wilde klimmen. Het stelde niet heel veel voor, maar het was wel erg leuk. Toen we allemaal boven waren, moesten we ook weer naar beneden, een beetje zoals abseilen. Hierna moesten we alweer vertrekken, de tijd was voorbijgevlogen.

Ik heb gepland dat ik maandag of dinsdag echt naar Mendoza vertrek. Ik wil een reisrugtas gaan kopen, omdat dat stukken makkelijker is dan een koffer. Ik kan mijn koffer dan wel in het appartement van Maximo achterlaten. Ik zal het allemaal nog wel zien, want uit het feit dat ik hier nu al een week langer ben dan gepland, blijkt dat ik me al redelijk aan de Argentijnse (Zuid-Amerikaanse) cultuur heb aangepast: alles op z'n tijd, we hebben geen haast. Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden.

Daniel

Reacties

Reacties

Marjon

mmm,, ik ga zo nog ff je foto's checken, maar hoop dat je heeeel wat mooie kunt gaan maken zonder dat die weeer gejat worden!

O ja, ik heb hier nog wel zo'n 45 liter survivalrugtasbackpack ding staan.. lenen?! Nog nooit gebruikt op 1x kleren-naar-de-Zandvlakte-vervoeren-en-weer-terug na... ik kom hem wel ff brengen ;)

Succes met je plannen, hoop snel weer bericht van je te zien!

Liefs x Marjon

Joke

Hallo Daniël,

ik begrijp dat een weekje 'niks doen' voor jou en je reisgenoten vooral bestaat uit (hete) asado's en heel koud water. Als ik je verhalen zo allemaal lees, doe je me erg denken aan wat mijn studenten vertellen over hun kortere of langere verblijven in het (verre) buitenland. Goh, ik wou dat ik weer 18 was, ipv van bijna 50...

Groot gelijk dat je je koffer achterlaat (of kent Argentinie zoiets als marcado.arg? en een reisrugtas gaat gebruiken. Kan veel meer gooi- en smijtwerk hebben en altijd goed weg te proppen in bus of trein.

Geniet van je mooie tijd in het Zilverland!

Hartelijke groeten,

Joke

wil Halsema

Wat een heerlijke week heb jij gehad.Het is geweldig
dat je dit allemaal kunt doen.Fijn dat je weer een nieuwe camera hebt.Maar het blijft vervelend dat je al je foto's nu kwijt bent.Kun je de foto's die je nu maakt
niet doorsturen naar je ouders?Het zijn zulke mooie
herinneringen.Geniet nog maar van alles wat je mee
maakt.En succes met het Spaans.

Jan-Pieter en Annie

Onze computer is kapot geweest zodat ik toen tijd had voor schaatsen had en J.P rustig de computer heeft gerepareerd en toen las ik een paar reisverslagen van jou dan heb je ook wel een weekje rust nodig om alle indrukken te verwerken.
Jammer van je foto's maar denk maar zo je bent weer een ervaring rijker.
Ik denk dat je in Mendoza wel leert om wijn te drinken
want daar komt lekkere wijn vandaan maar dat lezen wij vast wel in je reisverhaal.

Groeten uit Bovensmilde

Démos

Valt me wel een beetje van je tegen dat je niet bent gaan paardrijden! Ik heb met gym gezien dat je er talent voor hebt! ;D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!