Destination unknown

Update.

Hallo verre Nederlanders,

Er is de afgelopen week niet veel gebeurd wat ik hier zou moeten vertellen, maar toch zal ik jullie even updaten. Doordeweeks heb ik gewoon les gehad, evenals vandaag. Deze week heb ik vier uur les per dag, het wordt dus steeds meer, wat natuurlijk goed is voor mijn Spaans.

Zaterdagochtend heb ik samen met Kristien (een Belgisch meisje die ik heb leren kennen via Wouter) een Argentijnse SIM-kaart gekocht, zodat ik flink goedkoper naar Nederland kan smsen. Daarna ben ik met Wouter opnieuw naar Cuesta Blanca geweest. Dit was onze afsluiting van twee leuke weken, want hij is vanochtend vertrokken, terug naar Nederland. In de avond was het afscheidseten van Sally, want zij zou de dag erna vertrekken. Met zeven mensen hebben we heel lekker gegeten, het was heel gezellig. Meteen erna vertrokken we naar Plaza San Martin, waar weer een hoop tango-dansers waren. Pablo (hij is een student uit Argentinie, maar woont op kamers in hetzelfde appartement als ik) en ik hebben een hele tijd zitten te kijken naar de dansers, het zag er heel leuk uit! Om 4 uur waren we thuis...

De zondag is hier een perfecte dag om uit te slapen, maar ik werd opnieuw gewekt door het licht en de warmte, en dat om 9 uur in de ochtend! Ik heb mezelf toen gedwongen om verder te slapen, en het heeft geholpen, want om 12 uur werd ik opnieuw wakker. De hele middag heb ik zitten praten met Pablo en Sally. Sally was ondertussen bezig met haar tas inpakken. Nog 1 keer samen gegeten, en toen... moest ze weg. Nu is het dus een stuk stiller in huis, aangezien we nog maar met drie in plaats van vier personen zijn.

Deze week zal vooral studeren zijn, aangezien er weinig andere dingen te doen zijn. Het weekend ga ik een man uit de buurt helpen met het bouwen van zijn huis, daar zullen volgende week wel foto's van online komen. Overigens ben ik nog niet in de kerstsfeer, het is hier 25 tot 30 graden en de kerstbomen zijn nep! En dat terwijl ik, vlak voordat ik wegging, nog in de kerstbomen gewerkt heb!

Jullie zijn weer op de hoogte. Volgende week zal ik weer iets nieuws online zetten. Tot dan!

Daniel

Reacties

Reacties

Joke

Hallo Daniël, onze eigen Kerstman in Argentinië! Uit je verhaal maak ik op dat je in een razend tempo Spaans leert, prachtige taal en dat je heel makkelijk - had niet anders verwacht! - contacten legt. Het lijkt wel alsof je er al jaren woont, wow, cool. Dank voor je update,
hartelijke groeten,

Joke

Annie en Jan Pieter de Vries

Hallo Daniël,
In het weekend hebben wij (2 iets oudere leden van de PG Bovensmilde) voor het eerst jouw verhalen gelezen en ervan genoten. Goed te horen dat je zo snel contacten kunt leggen en dat het ook met je Spaanse studie zo goed gaat. Het lijkt ons een vreemde gedachte om bij die zomerse temperaturen aan Sinterklaas en de Kerst te denken. Wij wensen je daar veel goeds toe en we schrijven wel eens weer.
Groeten van Annie en Jan Pieter

Wil Halsema

Hoi,leuk weer wat over je te lezen.Je hebt al weer afscheid moeten nemen van mensen die je ontmoet hebt.Er zullen weer nieuwe mensen komen op je pad.
Het fijne daarvan is,dat je van een ieder iets mee krijgt
En door de foto's vergeet je ze niet.
Ja gek he Kerstfeest in de warmte.Ik was in 1976 in Nieuw Zeeland.Wel een echte kerstboom maar de kaarsen in huid hingen allemaal slap.We hadden ons feestelijk aangekleed,maar dat was zo warm dat we maar iets bloots aantrokken.
Vanmiddag om 5 uur is er de Kerstmaaltijd voor de ouderen.
Hoor ik ook bij.Maar ik vind het altijd een fijne bijeenkomst.Ik heb in Amsterdam altijd de Kertstbijeenkomsten geleid.Was leuk om te doen.
Ja en nu kan ik blijven zitten,toen was dat er niet bij.
Zio heeft alles zijn tijd en plaats.Tot de vo;gende aflevering.groetjes Wil.
.

Mercèdès

Ey Daniël,
ook maar eens een berichtje van mij :) Leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt daar, ook erg mooie foto's (al ben ik nu wel heel benieuwd naar de binnenkant van de kerken en cathedraal (A)).
Geniet er van!!
groetjes,
Mercèdès

Marianne Karssen

Hoi Daniel
Leuk verhaal weer van jou, ik begin er al naar uit te kijken.
Klaas heeft momenteel geen stem om zijn weerberichten de ether in te sturen, maar er staat wel vorst aan te komen! Wij straks op de schaats en jij in je zwembroek? Dat laatste is meer iets voor mij. Fijn dat je leuke contacten hebt daar, maar het is dus ook een komen en gaan begrijp ik.
Daniel wij wensen je vanuit een vreselijk/feestelijk verlicht Bovensmilde feestelijke kerstdagen toe en tot mails in het nieuwe jaar

Klaas en Marianne

Desiree

Heee! Mooie verhalen heb je! :)
Leuk ook om te lezen dat je het daar naar je zin hebt en ook de foto's zien er mooi uit!
Geniet er van he,
Groetjess Desiree

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!