Destination unknown

Het einde van de eerste lesweek.

Weer eens een berichtje vanuit het warme Zuid-Amerika.

Zojuist heb ik mijn laatste paar uur les gehad van deze week. Ik zit nu op school, waar een computer met internet is. In totaal heb ik nu 15 uur privé-les gehad. Mijn Spaans is natuurlijk een stuk beter geworden, al is praten meestal nog te moeilijk. Als mensen echter langzaam tegen mij praten, kan ik ze al wat meer verstaan.

Ik ben nu al meer dan een week van huis. Over vier weken vertrek ik naar de volgende stad, al ben ik er nog niet helemaal over uit welke stad dat gaat worden. Als ik vooruit kijk, lijkt vier weken erg lang, maar aan de andere kant ook weer erg kort. Ik hoop dat ik na volgende week mezelf een beetje verstaanbaar kan maken in het Spaans, zodat ik met meer mensen kan praten. Ik verveel me af en toe verschrikkelijk, dan zou ik haast willen dat ik weer gewoon thuis was. Dit gevoel zal de komende tijd nog wel blijven, al zal het ongetwijfeld steeds minder worden.

De temperatuur ligt hier vandaagtegen de 30 graden. Raar is dat, 5 december, de dag van Sinterklaas, terwijl ik rondloop in t-shirt en korte broek. De eerste keer in mijn leven dat ik op 5 december geen Sinterklaas vier... Gelukkig heb ik al een uitnodiging gekregen om, zodra ik terug ben, alsnog een keer Sinterklaas te gaan vieren.

Morgen ga ik met mensen van SET Idiomas(de school waar ik Spaans leer) wandelen en zwemmen. Ik heb er erg veel zin in, onder meer omdat ik voor het eerst ga zwemmen hier (en dat terwijl het hier eigenlijk constant warm is). Zondag ga ik misschien weer wandelen, maar dan in het Nationale Park vlakbij. Ik ben er echter nog niet over uit of ik dat ga doen, maar dat zullen jullie uiteraard horen. Maandag zijn we vrij, omdat er een of andere feestdag is hier. Ik ga die dag waarschijnlijk naar het park, waar o.a. een meer en een zwembad zijn.

Het is hier nu bijna 14:00 en aangezien ik nog geen middageten gehad heb, lijkt het me nu een goed moment om dat te gaan kopen. Na het weekend zal ik vertellen hoe het weekend was.

Als jullie Sinterklaas vieren: veel plezier vanavond!

Groetjes,

Daniel

Reacties

Reacties

Janny Middelbeek

Hoi Daniël, leuk, om zo van je belevenissen op de hoogte te blijven!
Ben wel benieuwd hoe het is in huis bij je 'hospita'? Is het een aardige vrouw (gezin?)? Heb je een beetje contact met mede-studenten? En zijn de Argentijnen die jij tot nu toe hebt ontmoet net zo vlot als Maxíma?

Veel groetjes, ook van Dirk-Jan, Leonie en Corien.
Janny

jitze nikolaidis

eej daniel

wij zitten nu bij oma thuis en we gaan hier sinterklaas vieren. ik zit nu op oma's laptop en dit toetsenbord typt best wel verrot xD

je hoort nog wel meer van ons ;)

veel plezier dit weekend !!:D

Harm en Hein

Heel veel succes met je reis

familie Nicolai - Kits

Lieve Daniel, wat ben jij toch sociaal met een gedicht voor ons allemaal!!!!
Heeeeeeel erg bedankt voor jouw verhaal.
We hebben erg gelachen om die vuurwerkprostituee. Het valt voor Thomas niet mee. En het spel, het is te mooi, als we gaan spugen, ruimen we het op die zooi.
Terwijl ik dit typ, is je broertje alweer met vuurwerk bezig. Je hebt echt wel gelijk met dat woord.
Tot een volgende keer, wij gaan weer verder met de kadoos. Doei laturrrrrrr swa(?) xD (?)

Marianne Karssen

Hoi Daniel
Terwijl wij nog zitten te zweten op een gedicht, met pepernoten tussen onze kiezen loop jij lekker in de zon!
Lijkt me ook wel wat. Maar het lijkt me ook heel gek.
we kijken weer uit naar je volgende verhaal. Dat je alweer een week weg bent trouwens.
groeten, Marianne

Marjon

Stuurt: *digitale sjookolaadeletter* =D
Hoop dat ondanks het niet-vieren-van-Sinterklaas-voor-het-eerst-in-je-leven dit met elkaar zo'n geweldige ervaring is, dat je het achteraf niet erg vindt en ervan baalt dat je DIT maar 1x in je leven zal doen.. :)

Liefs

wil halsema

Hoi Daniel,ik had al een reactie gegeven,maar ik zal
wel wat verkeerd hebben gedaan.
Nou de eerste week zit er op.Je zal wel veel indrukken
hebben opgedaan.Maar zo'n week zonder alle bekenden is toch wel moeilijk.Vooral als het Sinterklaas is.Wij zijn uit etwn geweest.We hebben geen kinderen.Maar wel veel kinderen om ons heen.
Is het tijdsverschil 5 uur vroeger bij jullie?
Morgen speelte Ajax tegen Volendam.Ze moeten
nu winnen,ik denk dat ze vorige keer omgekocht zijn
met paling(amsterdams grapje).
Ik wens je een gezellige Zondag in het park en zwembad.

Pauline

Hoi Daniel,
We zijn eigenlijk heel jaloers op jou, dat je daar zo lekker in de warmte zit, maar we snappen ook best dat je je af en toe eenzaam voelt. Dat is heel begrijpelijk. Geniet van alles wat je ziet, enne Sinterklaas vieren is vaak een zwaar geromantiseerde bezigheid............. Groeten namens Sela, Julia, Sophie en Norbert.

diete

Dag grote zoon van me.
Wat heb je ons gisteravond verrast met je grote kado en lange gedicht voor ons allemaal!! Ik had eerst niet door dat het van jou was maar gaandeweg ging er iets dagen. Echt, ontzettend leuk dat je dat voor je vertrek allemaal in orde hebt gemaakt en oma in het complot hebt betrokken. Zo was je er toch bij en hebben we erg gelachen om je rake woorden in het prachtige gedicht. Het is nu half 7 bij ons en ik ga koken, lekkere lasagne. Ik denk dat jij nog aan het zwemmen bent en hoor wel hoe je ervaringen dit weekend zijn geweest. Wij gaan vanavond de show van Najib Amhali "Zorg dat je erbij komt" kijken op de buis. Gisteren al wat voorproefjes gezien en dat riep herinneringen op aan de dag dat we in het theater waren. Gisteren had Jitze papa getrokken en je hebt inmiddels het ellenlange gedicht van hem voor zijn vader gelezen. Vooral toen papa in het gronings moest praten werd het errug grappig. Goed, ik had dus oma, en papa mij (evenals vorig jaar) oma had Thomas en Jits had papa. Maar volgend jaar ben jij er weer bij en misschien Martine? Nu op naar Kerst. Gisteren kregen we de eerste kaart al in de bus en ja hoor van Luowe Daling en zijn vrouw, nu zelfs voor Sinterklaas in plaats van 1 dag erna. En de vaart + bruggen zijn alweer versierd met de geijkte lampjes. Wij hebben de adventsster aan en morgen gaat de jeugdkerk ook over advent. Jammer dat je er niet bijbent. Ik ben benieuwd of je vriendinnetje er zal zijn. Goed, ik stop nu om te gaan koken. Tot een volgende keer. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

diete

Luowe Daling moet natuurlijk Louwe Daling zijn. Maar hij leest het toch niet, want hij heeft geen computer. Hij was degene die je een kaartje wilde sturen. Ik zal hem morgen zeggen dat je niet zo lang op dit adres in Cordoba zult blijven. Doeidoei

harry Nieman

halo daniel fijn dat he goet met je gaat dat heb van je moeder gehoord ik heb wat informatie aan har gegeven ik ben zelf vorig jaar daar gewest als je wat wetten mail dan ik ken het land goed
groetjes Harry

Joke

Hallo Daniël,

dank voor je berichtje: voor jou is de dag van vandaag nog lang niet afgelopen, wij zoeken straks onze warme bedjes weer op. Ik kan je niet zeggen hoe mooi, dapper en stoer ik het vind van jou, als jonge jongen (ik word 50 binnenkort), dat je deze stap hebt gezet. Maar jou moeder een beetje kennende en je vader, is het ook weer heel logisch. Kan me voorstellen dat Thomas het moeilijk vindt, maar wie weet doet hij over 5, 6 jaar precies hetzelfde.
Ontzettend cool dat jij nu in rap tempo Spaans leert, in een prachtig land. Ik blijf je volgen hoor!
Liefs, Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!