Destination unknown

Eerste echte dag hier.

Geachte lezers,

Vandaag is het een koude dag. Er waren zelfs momenten dat ik er over nadacht om mijn vest aan te doen... Sorry, ik vergat te zeggen dat het een koude dag is voor Córdoba-begrippen. Tegen de 25 graden, dus helemaal 'mijn' temperatuur. Vanochtend heb ik mijn eerste lessen gehad. Twee keer anderhalf uur met een half uur pauze ertussen. Na de lessen was m´n concentratie compleet weg en moest ik eerst even rustig bijkomen op een terrasje. Ik heb van half 2 tot 5 op een terrasje gezeten, samen met een andere taalstudent uit Nederland. Hij is 28 en heeft al veel meer gereisd, dus we hadden genoeg om over te praten. Ik zit nu in een internetcafe, zodat ik de foto's die ik tot nu toe gemaakt heb (nog niet veel), even online kon zetten. Ze staan onder het kopje 'foto's'.

De komende vijf weken heb ik elke doordeweekse dag drie uur Spaanse les. Ik ga er vanuit dat ik me daarna kan redden in Argentinie, maar mocht dit niet het geval zijn, dan kan ik altijd nog een weekje extra lessen nemen. Ik begin steeds meer te twijfelen aan het geplande vrijwilligerswerk, aangezien het meer en meer lijkt alsof ik te weinig tijd heb. Uitleg: Begin januari ben ik klaar met de taallessen. In januari zijn vrijwilligersprojecten gesloten, dus kan ik niks doen op dat gebied. Half februari komt m´n vriendinnetje (dus Antoni, het is niet m´n verloofde) Martine naar Buenos Aires, dus kan ik eigenlijk ook niks doen in de eerste twee weken van februari. Misschien dat ik in maart nog vrijwilligerswerk ga doen, maar dit kan ik dan altijd nog plannen. Mocht ik toch besluiten om ergens aan het werk te gaan, al dan niet vrijwillig, dan zal ik iedereen natuurlijk op de hoogte brengen.

Ik ben nog maar een paar dagen weg, maar het lijkt al een stuk langer. Misschien dat dit komt omdat ik weet dat ik veel mensen nog veel langer niet ga zien. Daarom ben ik ook blij dat veel mensen reageren op m´n verhalen, het doet me goed om te lezen dat jullie meelezen. Nogmaals bedankt voor de vele reacties dus! Op dit moment heb ik nog niet zoveel meegemaakt hier, dus meer heb ik niet te melden. Tot het volgende verhaal!

Daniel

Reacties

Reacties

Marijn

He Daniel!(=
Klinkt super allemaal!! Ik ben jaloers op het warme weer daar.. hier vriest het.../= Kijk uit naar je volgende verhaal!
Liefs,
x0x0x Marijn

wil Halsema

Laat ik eerst zeggen dat ik in de Bremstraat woon,ik ben geen jonge blom,maar ik vind het leuk jouw wederwaardiheden te lezen.Ik ben jaloers op die 25 graden,die halen we niet vaak hier in de zomer.
Ik kan me voorstellen dat het Spaans je duizelt.Maar als je niets anders hoort pik je het snel op.
Je kamer ziet er gezellig uit.Maar het zal even wennen
zijn.Nieuwe omgeving,maar HIJ is er wel bij.
Tot het vo;gende verhaal maar weer.

Klaasje Rispens

Hoi Daniél je kent me denk ik niet maar ik vind het fijn om je verhalen te volgen ik woon ook inBovensmilde Ik hoop dat je er een fijne tijd hebt en kunt genieten van alles wat je daar meemaakt

Diete

Hoi Daniel,

Wat leuk toch zo'n reisweb! Vooral natuurlijk om jouw verhalen, maar ook om de reakties van mensen die dat lezen. Zoals je gemerkt hebt, zijn er ook gemeenteleden die met belangstelling je reis volgen. Gisteravond was ik bij Klaasje Rispens en toen kregen we het over jou en meteen hebben we je site opgezocht. Vanochtend was er al een berichtje van haar. Leuk toch! En ook al twee berichtjes van Wil Halsema. Verder vroeg iemand anders die geen computer heeft naar je adres. Wil je dat ook voor de anderen die dit lezen op je weblog zetten? Alvast bedankt. Ik ben evenals Marijn jaloers op het mooie weer daar. Hier is het koud, maar vandaag schijnt de zon gelukkig wel. Nou lieve zoon, ik moet aan het werk (jeugdkerk voor zondag uitwerken, waar jij voor het eerst niet bij zult zijn) . Afgelopen zondag heeft je broertje Thomas overigens uitstekend de honneurs waargenomen wat betreft de beamerbediening. Hij is een goede vervanger/opvolger van jou.
Goed, ik ga afronden. Wat een zegen dat er internet is, en dat we zo op de hoogte blijven van elkaars ervaringen. Blijf maar veel foto's maken en uploaden, ook van de mensen die je daar leert kennen.
Wanneer gaan we skypen?
Groeten en xxx van je moeder

Jaap

Hoi Daniel,
Volgens mij gaat het daar prima met jou. Alleen dat vrijwilligerswerk wil nog niet zo lukken?
Maare, ze gaan je daar toch niet verplicht aan het werk zetten? {"Mocht ik toch besluiten ergens aan het werk te gaan al dan niet vrijwillig")
Die terrasje daar schijnen ook er goed te zijn he?
Groeten en enjoy!
Jaap

Jaap

Er is een zanger, Steve Hackett, die heeft een nummer geschreven dat heet "lost time in Cordoba". Daar moest ik even aan denken toen ik las dat jij daar van 2 tot half 5 op een terrasje hebt gezeten. Mooi nummer trouwens.
Groet, Jaap

Trudy Labuschagne

Hoi Daniël, mooi te lezen over je ervaringen, ik blijf je volgen! Succes met je Spaanse lessen, het zal vast niet meevallen...

Groetjes uit Wirdum

wil halsema

Hoi Daniel,je moeder was gisteren bij ons,nog vanwege
ons 50jarig huwelijk.Ze vertelde me dat je een Ajaxfan bent.Laat ik dat nou ook zijn.Ik ben vanafkomst een Amsterdamse,geboren 1936 en tot 1985 gewoond .
In de jaren 70 had ik een seizoenkaart.Mijn man had toen wisselnde diensten en ging met de buren of vrienden mee.Dat was de tijd vabn Cruyff.
Jammer dat Huntelaar weggaat naar Reaal Madrid.
Misschien kan hij samen met jou spaans leren.
Ik hoop dat je al een beetje gewend bent aan de omgeving,en de lessen.Groetjes uit Bovensmilde.

kees niehof

Hallo Daniel.bij aankomst was het koud een jas was geen overbodig kledingstuk, is het een uitzondering?of is het vaak te warm.Ik wist niet dat je Ajaxfan was,mijn voorkeur gaat naar Groningen en Heerenveen.Ik hou je op de hoogte want zonder Huntelaar zal het een dobber worden voor van Basten.
Hier is alles in winterstemming wel leuk met de Kerstdagen voor ons.Wij zijn benieuwd na de volgende informartie Groeten , Niehof Bussum

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!