Destination unknown

Inleiding.

Voor alle mensen die nieuwsgierig zijn naar wat ik vanaf 28 november aan het doen ben: deze site is speciaal voor jullie aangemaakt.

Op de genoemde datum vertrek ik van Bovensmilde richting Córdoba. Via Amsterdam, Washington en Buenos Aires hoop ik, na zo'n twee uur treinen, 19 uur vliegen, 19 uur wachten en negen uur bussen, op de plaats van bestemming te zijn. Córdoba dus.

Córdoba is een stad in het centrum van Argentinië en ligt in een vallei van de Sierras Chicas bergen aan de rivier de Suquía, ongeveer 700 kilometer ten noordwesten van Buenos Aires. Het is de hoofdstad van de provincie Córdoba en heeft een geschat inwoneraantal van meer dan 1.300.000 inwoners, waarmee het de tweede stad van Argentinië is. Het is een industrieel centrum, maar de binnenstad kent vele historische gebouwen uit het koloniale tijdperk.(wikipedia.

Wink
)

Volgens de planning ben ik zondag 30 november rond 9 uur 's ochtends (Nederlandse tijd) bij mijn nieuwe, tijdelijke woonplaats, een gastgezin waar (waarschijnlijk) geen/amper Engels gesproken wordt. De voertaal in Argentinië is Spaans, en toevallig spreek ik dat niet. Maandag begin ik dus meteen met lessen, drie uur per dag, vijf weken lang.

Hoe ik mijn tijd tijdens de eerste vijf weken ga indelen, weet ik nog niet. Het enige wat al gepland staat daar, is school. Zodra ik weet wat me verder te wachten staat, zal ik het hier doorgeven. Na vijf weken Spaanse les gehad te hebben, hoop ik de taal zo goed te kennen, dat ik ergens vrijwilligerswerk kan gaan doen. Ik heb de keuze uit o.a. werken in een weeshuis, kinderziekenhuis of straatjongerenopvang.

Tot mijn vertrek ben ik bezig met allerlei voorbereidingen. Paspoort aanvragen, vaccinaties, vliegticket, verzekeringen, bagage, geldzaken. Het gastgezin en de Spaanse lessen worden geregeld door een organisatie. Ik zal proberen om, zodra ik in Zuid-Amerika ben, zoveel mogelijk van me te laten horen d.m.v. deze site. Er volgt dus meer!

Daniel

Ps: Ik verblijf een half jaar in Zuid-Amerika. Op 27 mei 2009 keer ik terug in Nederland.

Reacties

Reacties

je lieve moeder

Ha zoon,

Leuk zo'n reismeeweb. Ik hoop dat je ons veel zult vertellen en ook veel kunt laten zien d.m.v. foto's wanneer je daar zit. groetjes

Lize

Hoop voor je dat het echt een onwijs tof half jaar wordt! Liefs...

Jaap de Aap

Hallo, :O

dat duurt niet lang meer:O

Maar weet je wat het ergste is je bent er niet met Oud & Nieuw :O


greets ofzo :P

van Jaap met de Banaan

Willeke

Hee Daniël!

Echt supertof dat je dit gaat doen! Leuk dat we op deze site je verhalen kunnen lezen! Geniet van alle mooie dingen!

Een gezegende tijd gewenst!

Willeke

Skaterboi

Grote D goes Argentina!

Heel veel plezier man! =)

Thomasssssssssssss

jooo Dani:D aap met banaan is vast marijn of frank:p

viel spasz

Diete

Ha zoon,

Ik heb zoals je vroeg de link naar een groot aantal mensen uit mijn adresboek gestuurd. Kijken of je ook reakties krijgt. Nog iets meer dan een weekje en je gaat echt!!!!

Janny Middelbeek

Hoi Daniël,

Wij wensen jou heel veel plezier in Argentinië. Het wordt vast een geweldige ervaring!
We zullen je ervaringen op dit weblog volgen.
Geniet ervan en alvast een heel goeie reis daarheen toegewenst!

Janny

yt

he dani, het wordt vast één groot feest!
je tante is reuzetrots op je..; )

Jakob en Karin

Zo Daniël, je gaat dus op weg om Spaans te leren. Nou daar hoef je niet voor weg hoor. Ik had vandaag een folder ik de bus voor een avondcursus Spaans in Bovensmilde. Lekker dichtbij.

Nee hoor, wij wensen je heel veel plezier en zien je vast zondag as nog wel even in de kerk. Het komt trouwens wel griezelg dichtbij.

Tot mailens!!!!
Groet Jakob en Karin

gudule

hoi daniël,

wat een mooie site, ik ga je zeker volgen!
het was leuk om je nog even te zien in enschede.
ik wens je een goeie reis en heel veel fijne en mooie belevenissen!

groet van gudule

Roeland

Wat klinkt het toch tof! Deze site even bij mijn RSS-read en dan houd ik je vorderingen wel in de gaten ;)
49 uurtje reizen is het het wel waard lijkt me

adiós!

Jitze

ik ga je denk ik de eerste maand niet echt missen, maar daarna wel!!!! :O
dus.. een goeie reis alvast en ik laat nog wel van me horen als je daar zit

(k)

tante bier

ben je weer veilig thuis?
veel liefs van je tante

paul martini

hoi daniel,
ben je al vertrokken joh, en zo nee, wanneer ga je dan?
vertel, ga je vliegen of ga je ook met de bus?? nou ja, ik lees het wel. Hartellijke groeten van Paul

paul martini

Ha die Daniël,

Mijn vragen had je eigenlijk al beantwoord in je inleiding. Echter je pappa had met zoveel enthousiasme je site aangekondigd dat ik a l' improviste een berichtje moest opstellen. Dus vandaar.
Je reis neemt nogal wat tijd in beslag en ook wel veel energie. veel succes de eerste dagen en een heel goede reis. Het is een prachtige en leerzame en avontuurlijke onderneming. Veel plezier en sterkte en geluk voor je reis van bijna 40 uur. Geluk!

groeten, Paul M.

Pauline Gombert

Hoi Daniel,
Je ben tnog net niet vertrokken en ik wens jou een zeer fijne tijd in het verre Zuid-Amerika.Wees voorzichtig en bedachtzaam (ook voor je ouders) Het lijkt me een geweldige ervaring voor iedereen om zo iets mee te kunnen maken. Heel veel plezier! Pauline, Norbert, Sela, Sophie en Julia uit Loppersum.

Heleen

Hey Daniel,

Ik wens je een ontzettend mooie reis toe! Heel veel plezier. Ontzettend gaaf dat je dit gaat doen.

Groetjes Heleen

mts appelo@hotmail .com

hoi daniel goede reis en heel veel plezier in het verre ziud amerika groetjes jaap en froukje

Marga Bloupot

Salut Daniel!
Ja nu ga je toch, leuk man....!
Spaans lijkt erg op Frans,dus als dat een beetje ging op school dan pik je dit ook snel op. Ik hoop dat je snel met vrijwilligerswerk kunt beginnen, want alleen maar school is toch wel saai. Misschien kun je daarnaast nog Vordoba bekijken. Profiteer er zo veel mogelijk van. Af en toe een beetje heimwwe hoort er ook bij, ook voor grote jongens, het geeft aan dat je het thuis ook fijn hebt. En je virneden en vriendinnen missen is ook niet altijd tof, maar gelukkig krijg je er een heleboel interessante nieuwe bij. Sterkte ook met de reis en alles en bij het afscheid en vooral veel plezier! Ik ga je volgen! Groetjes, Marga

Lize

Whaa, Daniël is going! Veel plezier en een heel goede reis...

jitzool en tha jakob!!! (H)

eej man... je bent net in washington aangekomen, als wij dit berichtje typen;)
jakob wenst je veel plezier daar en succes xD

latur

Marjon

Eehj Daniel,

tnx voor je sms vanochtend! Ik lees dat je nu al in Washington bent?!
Zoals ik al smstee: heel veel plezier, succes en sterkte met al dat reizen. Ik blijf getrouw je log volgen, dus veel bloggen (als je kan:)) dan hebben we volgend jaar wat te kletsen:P

Kuss

Diete

Ha zoon,
Je leest dit pas als je in Cordoba een internetcafe gevonden hebt, maar ik ben heel blij dat je ons toch sms-jes stuurt, want we volgen je op de voet met internet binnen handbereik. Ik had net op de site van United Airlines gelezen dat je geland was en toen hoorde ik het geruststellende geluid van een nieuw bericht op mijn mobiel. Je bent nu in Buenos Aires waar het 3 uur eerder is dan hier in Nederland, dus kwart voor 1 zaterdagmiddag 29 november. Het is daar warm en je staat nu in een lange rij. Vanavond komt het laatste gedeelte van je lange reis die er nu voor tweederde op zit: de busrit van Buenos Aires naar Cordoba. Het schijnt een comfortabele slaapbus te zijn die om 22.15 uur vertrekt en de volgende morgen ergens na 7 uur aankomt in Cordoba. Wij zitten dan in de kerk, maar als Jitze zijn mobiel op stil heeft staan mag je best tijdens mijn preekje een berichtje sturen hoor. Dan kan ik de mensen na afloop zeggen dat je er bent (want iedereen gaat natuurlijk vragen naar aanleiding van je stukje in het kerkblad) Goed, lieve zoon, ik ben blij dat je ons allemaal op de hoogte houdt en we hopen snel weer van je te horen en te lezen. Tot gauw!!! je moeder

Antoni van Delden

Hallo Daniel

De eerste gedachte die ik had toen ik hoorde dat je naar Argentinie zou gaan was of je daar ook Irish Cream kunt drinken? of zal het daar anders heten.
Hoe moet het nu zonder dat levenselixer voor jou? :)
Ik zag je hier melkbekers met deze drank naar binnen werken. :) :)
Maar goed, alle gekheid op een stokje, Ik wens je heel veel sterkte en succes toe, het zal vast een fantastische levenservaring zijn, het moet wel een heel speciaal gevoel geweest zijn toen het vliegtuig zich losmaakte van Schiphol, Ouders, broers, verloofde en vrienden achterlatend,
Eric en ik zijn zeer geinteresseerd naar jouw reisverhalen, gelukkig ben je weer terug als het barbeque seizoen aanbreekt
Als je aan het vrijwilligerswerk bent en je doet verslag is het misschien wel aardig om een artikeltje hierover te schrijven in het kerkblad van Gasselte, Moeten we maar eens zien.

Vanuit een regenachtig en licht vriezend Drenthe groetend

Antoni ( mede namens Eric )

wil halsema

Hallo Daniel,ik wens je een goede tijd in Cordoba.
Succes met de studie.Ik heb je site opgeslagen.
Ik heb bewondering voor mensen die zich voor een
ander.Je moeder heeft ons vanmorgen weer aangeraakt
met haar preek.Bij de deur vertelde ze me dat een smsje had gekregen.

marga bloupot

Nou jij in Cordoba en Klaas Tolner in Duitsland, jullie vliegen en reizen maar de wereld over. Is Spaans moielijk om te leren is je indruk? Mail me maar eens wat zinnetjes die je leert.

Groetjes,
Marga

abko en klaudia

Hallo Daniel

Fijn dat je goed bent aangekomen en we je ervaringen kunnen volgen.Veel succes met de spaanse lessen en veel plezier met alle andere dingen die je kunt ondernemen.Doen hoor!
Hier raken we al echt in de kerststemming.Beetje vorst en sneeuw en ja,hoor de eerste bomen al verkocht.Tot horens gr. van de wieke

wil halsema

Hoi,ik hoop dat je een leuk weekend had.
Ajax was zeer slecht,niet om aan te zien.1-2.
Volendam had veel meer kansen.De zoon van Danny Blind maakte zijn entree,deed het goed.Hij was er net in en dwong een corner af,waaruit het winnende doelpunt kwam.Maar goed ze staan nu toch 2e.
AZ bovenaan.groetjes.

kees niehof

Hallo Daniel.
Wij lezen je informatie met veel belangstelling en dat niet alles loopt zoals je het hebt voorgesteld hoort ook
bij deze zoektocht.
We zijn benieuwd waar de eerst volgende plaats is,waar je terecht komt,maar met de opgedane kennis van de Spaanse taal zal dit wel goed zitten.
Beste "wereld reiziger"hart.gr.
oom en tante Kees en Martha

Sienie Lumkes

Beste Daniël,

Ik heb eerder iemands weblog gelezen. Ze was een jaar naar Letland geweest. Het leuke van dit soort sites is dat je een andere blik op het land krijgt dan de voorgeschotelde informatie uit de boeken.
Je vader is een collega van mij en vertelde met enige trots over zijn zoon die naar Argentinië ging. Zoals een vader betaamt maakt hij zich toch ook wel een beetje zorgen maar naarmate je langer weg bent zal hij wel merken dat het allemaal goed gaat verlopen. Ik heb wel veel gereist maar ben nog niet in Argentinië geweest dus ga ik met veel plezier je verhalen lezen op de site.
Het is een ervaring die niemand je afneemt en waar je nog heel lang met veel plezier op terug kunt kijken als je terug bent in ons kikkerlandje. Voordeel is wel dat het in mei redelijk mooi weer kan zijn. Maar nu heerlijk in de warmte! Maar ja vorst, zonnetje en schaatsen op het ijs is ook weer niet verkeerd hoor. Zo zie je maar elk land heeft weer zijn schoonheid.
Een heel goed nieuwjaar gewenst en veel succes met je ontdekkingen en je Spaans.

Vriendelijke groet,
Sienie (collega van je vader dus)

Antoni van Delden

Hallo Daniël,

Vanuit Gasselte wensen Eric en ik je het allerbeste voor het komende jaar, dat je een fijne, goede tijd zult hebben in Argentinië, veel ervaringen op zult doen.
Ook wensen je een goede tijd toe als je weer in Nederland bent en je jouw ervaringen moet verwerken.

Eergisteravond werd onze rust ruw verstoord door twee mannen die hier voor de deur stonden om 11 uur 's avonds, de ene man had zijn gebitsbeugel niet meer in en de andere deed niets anders dan rotjes met plakband aan elkaar lijmen en dan aansteken met een lucifer, de laatste man is ook zo'n overzadigbaar koekjesmonster en belaagde onze keuken met de mededeling dat hij honger had, pijlsnel hebben we de bonbons, de flessen met likeur en zo voort in veiligheid gebracht, anders hadden we niets meer over voor de jaarwisseling. :) :)

Jitze, de braafste van de twee mannen, heeft samen met mij heel luidruchtig koekjes uit de verpakking zitten te peuteren met veel geritsel en vevolgens met veel gesmak op zitten eten voor de deur van de WC, Thomas, de andere man, oftewel het koekjesmonster, was bezig een zeer moeizame grote bevalling te doen op de toiletpot, (oliebollen leiden tot hardlijvigheid) terwijl hij zat te persen, smikkelden wij van de chocoladekoekjes, Thomas zat hevig te kermen op de WC pot, hij liep dit snoepgoed mis en was bovendien gebonden aan het closet, toen hij de oude oliebollen had doorgespoeld, waren de chocoladekoekjes op.
Je merkt het..ik heb jouw taak als oudere broer die jongere broertjes moet pesten maar even overgenomen. :) :) :)

We zijn Sinterklaas aan het voorbereiden, ik heb al ideeën voor vreselijk leuke gedichten, als je niets te doen hebt kun je ook alvast wat proza opgaan schrijven, je bruid kan je daarmee wel helpen.

Goed alle gekheid op een stokje, Wensen je veel succes met het opbouwen van je Spaanse taalkennis.
Verder heb ik jouw voorbeeld gevolgd en heb een "reismee"weblog geopend om zometeen ervaringen op te zetten als ik op reis ben naar Bangladesh en tussendoor ook nog even in Saoudie-Arabië.

Hartelijke groeten mede namens Eric,

Antoni

Thomas

hoi Daniel
Groeten Thomas

Jaap

Hoi Daniel,

De beste wensen voor 2009!!, ook namens Matty, Anna en Jorn. We zijn hier al lekker aan het schaatsen!! Eindelijk weer eens winter! Nog geen spierpijn gehad trouwens, jij wel he?
Gewoon doortrainen jochie!!
Hartelijke groeten van ons uit Nieuw Buinen.

Thomas

hee Daniel, nog een gelukkig nieuwjaar;P
wij hebben gister en eergisteren ook geschaatst! het was heel leuk. Yt en Minna hebben een nachtje gelogeerd. ik ga straks slapen, morgen weer naar school:( veel plezier nog!

Thom\as

Harrie Nieman 1-2-2009

Beste Daniel naar aanleiding van je verhaalen merk ik dat het goed met gaat .Mucha suerte en tu estadia en Cordoba ,hartelijke gefeliciteerd met de verjardag van je moeder we hebben vermorgen haar toe gesonggen bij het koffie drinken groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!